כתב אישום הוגש בסוף השבוע נגד תושב איו"ש בשנות ה-20 לחייו שביצע פיגוע דקירה בנתניה.
3 צפייה בגלריה
הנאשם בביצוע הפיגוע בנתניה
הנאשם בביצוע הפיגוע בנתניה
הנאשם בביצוע הפיגוע בנתניה
(צילום: דוברות המשטרה)
נזכיר כי לפני כשלושה שבועות התהלך הנאשם בכיכר העצמאות בנתניה כשברשותו סכין מתקפלת. מכתב האישום עולה כי הנאשם הגיע לעיר טייבה ומשם נסע באמצעות תחבורה ציבורית לרחוב הרצל בנתניה. בסמוך לכיכר העצמאות הוא זיהה את הקורבן - צעירה בת 20 כשלצדה שלושה ילדים קטנים שהיו תחת אחריותה כשמרטפית. הנאשם שלף את הסכין, התקרב במהירות אל המתלוננת, כיוון את הסכין לצווארה אך דקר אותה פעמיים בכתפה הימנית לעיני עוברים ושבים ושלושת הילדים הקטנים לצדה. באורח נס נקרעה שכבת המעיל בלבד ללא פציעת האישה בגופה, שהמשיכה בדרכה ועזבה את המקום. מיד לאחר מכן הסתובב הנאשם ועזב את המקום.


עדת הראייה ציפורה ספר שדיווחה על הנאשם למשטרה שחזרה את שאירע באותו היום: "צעקתי 'פיגוע פיגוע' ואנשים ברחוב אמרו לי שאני מדברת שטויות. איך שראיתי משהו חריג התקשרתי לשוטרים. הם הגיעו שתי דקות אחרי שהתקשרתי וממש התייחסו ברצינות לתיאור שלי. אני חושבת שהם הבינו ישר שיש פה אירוע כזה. אמרתי להם שהם היו שניים. בורא עולם כנראה שם אותי שם ליד מחבל, בלי שום כוח אבל בזכות זה עצרו אותו".

3 צפייה בגלריה
ציפורה ספר
ציפורה ספר
ציפורה ספר
(צילום: פרטי)

זמן קצר לאחר קבלת הדיווח במשטרה על גבר חשוד שמסתובב במדרחוב בעיר, שוטרי תחנת נתניה הרכובים על גבי אופנועים הגיעו למקום ועצרו את הנאשם, אולם במקום לא אותרו נפגעים. בזכות פעילות מקצועית ונחושה של שוטרי מחוז מרכז אשר בתגובה מהירה הצליחו להשתלט ולעצור את הנאשם החמוש בסכין סוכלו פיגוע חמור יותר ופגיעה באזרחים חפים מפשע.
הצעירה שאותה תקף הנאשם מול הילדים שעליהם שמרה היא קלרה סלם, חיילת משוחררת שמתגוררת בעיר. "אני עדיין לא מאמינה שזה קרה", היא סיפרה למיינט נתניה ושחזרה את שאירע באותו היום. ''לא הבנתי מה הוא רוצה ממני. אחרי שאמרתי לו 'תעזוב אותי מה אתה רוצה ממני?' הוא הלך אבל אז הוא בא אליי פתאום מאחורה וכנראה ניסה לדקור אותי שוב פעם, אבל אז שוב צעקתי עליו שיעזוב אותי ועוד מישהי צעקה שם ברקע. לא חשבתי באותו הרגע שהאיש הזה ניסה לדקור אותי, רק אחר כך הבנתי מה קרה וקלטתי את הנס שקרה לי. הבנתי שניצלתי מפיגוע. הוא קרע לי את המעיל, אבל לא הצליח לדקור אותי ממש. המזל שלי שהסכין לא הגיעה לעור שלי, אחרת זה בטח היה נגמר אחרת".

3 צפייה בגלריה
קלרה סלם שהותקפה בפיגוע בנתניה
קלרה סלם שהותקפה בפיגוע בנתניה
קלרה סלם שהותקפה בפיגוע בנתניה
(צילום: פרטי, דוברות המשטרה)


קראו גם:

היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה בתחנת נתניה ניהלה חקירה מואצת וסמויה, במסגרתה שללו חשד להמצאות שותפים לעבירה או פעילות פח"עית נוספת, ובהתאם לצורכי החקירה מעצרו הוארך בבית המשפט.
בסוף השבוע כאמור הוגש נגד הנאשם בבית משפט המחוזי בלוד כתב אישום בגין ניסיון רצח בנסיבות מעשה טרור.