שמונה נפצעו הבוקר (שני) בשריפה שפרצה בבית ברחוב הרב אלימלך נויפלד בנתניה, בהם נער בן 11 שנפצע באורח קשה ואביו (42) שנפצע באורח בינוני. חמישה בני משפחה נוספים פונו לבית החולים במצב קל, אחד יצא ללא פגע. בכבאות בודקים האם הסוללה התפוצצה עצמאית או בעקבות שריפה שפרצה במקום עוד קודם לכן.
2 צפייה בגלריה
דירת המשפחה אחרי השריפה
דירת המשפחה אחרי השריפה
דירת המשפחה אחרי השריפה
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
הדיווח אודות השריפה התקבל בשעה 09:13 במוקד 101 של מד"א במרחב שרון. חובשים ופראמדיקים העניקו במקום טיפול רפואי לילד. הוא פונה לבית החולים כשהוא בהכרה, במצב קשה עם כוויות בכל חלקי גופו.
2 צפייה בגלריה
כוחות כיבוי ורפואה ליד זירת השריפה
כוחות כיבוי ורפואה ליד זירת השריפה
כוחות כיבוי ורפואה ליד זירת השריפה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
שכנים מספרים כי פיצוץ עז הרעיד את הבניין בשעות הבוקר. על פי הערכות הכבאות, בן ה-11 ישן בחדר שבו הייתה סוללת אופניים חשמליים. כאמור, טרם ברור האם היא הגורם לשריפה או שמא התפוצצה בעקבות שריפה שפרצה בדירה.

זעזוע בשכונת ותיקים: "משפחה מקסימה"

על פי עדויות שהגיעו למיינט נתניה, מספר שכנים חילצו את הילד והאב, עוד בטרם הגיעו כוחות הכבאות. "שכנים שראו מה שקרה חילצו אותם וחיכו למכבי אש'', מספר תושב שנכח במקום. ''מי שנלכד בגלל האש בקומה התחתונה, ברח לגג בשביל לא לנשום את העשן הכבד. ממש אסון".
"שמענו פיצוץ חזק. כשיצאנו החוצה גילינו שיש שריפה בבניין", סיפרו שכנים בבניין. שכנה נוספת העידה: "היה קול פיצוץ, אבל לא התייחסתי. רק שהגיעו כוחות חילוץ והצלה והיה ממש ריח של עשן, הבנתי שפרצה שריפה וזה קשור. מאז המקרה נותר הרחוב ללא חשמל".
שכן שגר בסמוך סיפר: "אנחנו בשוק. אנחנו מכירים אותם, הם משפחה מקסימה. שכנים טובים. שאלוהים ישלח להם החלמה מהירה'', אמרה דיירת. "הבת שלי מכירה אותו (את הילד שנפצע קשה, נ"ס). זה מפחיד ממש".
מדוברות כבאות והצלה נמסר כי הושגה שליטה על האירוע והצוותים ביצעו סריקות לאיתור לכודים וכיבוי של המוקד.
פראמדיק מד"א רפי שבע סיפר: "הגענו בכוחות גדולים וחברנו לכוחות הכיבוי שפעלו במקום וחילצו אלינו ילד בן 11 שסבל מכוויות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו לבית החולים שיבא תל השומר כשמצבו קשה. פצועים נוספים שהיו מחוץ לזירה סבלו משאיפת עשן וטופלו על ידי הצוותים הגדולים של מד"א והם פונו לביה"ח לניאדו כשמצבו של אחד הפצועים בינוני והיתר קל".
כל העדכונים - חדשות נתניה