בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב פסק לטובתה של מורה מחטיבת ביניים בנתניה, וקבע כי על משרד החינוך לשלם למורה 70 אלף שקלים פיצויים. זאת לאחר שבית הספר שבו עבדה לא טיפל כהלכה בתלונה שהגישה בגין הטרדה מינית.
המקרה אירע לפני כארבע שנים וחצי, כאשר המורה המתלוננת ומורה נוסף התווכחו בחדר ההכנה בבית הספר. לאחר הוויכוח, פנתה התובעת לחדר המורים כדי להכין לעצמה שתיה חמה, אך היא נוכחה לדעת כי מלאי הכפיות אזל ומזגה לעצמה קפה ישירות מהמארז. לדבריה, הגיח מאחוריה המורה נוסף, דחף אותה לעמדת הקפה, פתח ביד שמאל את מגירת הכפיות, ואת ידו הימנית הניח על ישבנה תוך שהוא מחייך ומודיע לה כי הוא "רוצה כפיות".
1 צפייה בגלריה
מורה בבית ספר
מורה בבית ספר
לגלג על מורה ולא היה קשוב לתלונותיה
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:
התובעת לדבריה סגרה את המגירה, ואמרה למורה שיתרחק ממנה ושלא יעז לגעת בה. לדבריה, המורה שוב הניח את ידו על ישבנה, ואף אמר לה "מה תעשי לי?".
התובעת טענה כי קיימה פגישה עם מנהל בית הספר בנושא בנוכחות המורה שהטריד אותה לכאורה, אך המנהל קטע את דבריה, צעק, התבדח על הנושא ואף ביקש כי התובעת תתנצל בפני המורה השני ותמשיך לעבוד עמו. לטענת המורה מתלוננת, המורה שהאשימה בהטרדה התנכל אליה לאחר שהתלוננה עליו למשרד החינוך.
התובעת טענה כי למרות פניות חוזרות לאגף המשמעת במשרד החינוך ולמפקחת, משרד החינוך לא בירר את תלונתה. למרות זאת, מספר ימים לאחר המקרה, המפקחת הזמינה את התובעת לשיחה לבירור והודיעה לה כי לא תדון בתלונתה, תוך שאיימה עליה שתנקוט כנגדה בצעדים משמעתיים אם לא תגיע לפגישה.
בית המשפט אמנם דחה את התביעה להטרדה מינית, אך קבע כי בעקבות התלונה על הטרדה מינית, התובעת אכן סבלה מהתנכלות שהיה ניתן למנוע אותה. כמו כן, בית המשפט קבע כי המנהל "ביזה את האחריות שהוטלה עליו כמנהל", לאחר שלגלג עליה ולא העניק אוזן קשבת לתלונותיה. בית המשפט אף קבע כי המנהל ערך תצפית בשיעור של התובעת מספר ימים לאחר התקרית, תצפית שלא היה שום סיבה עניינית לקיים אותה, וכי הביקורת החריגה שהתובעת קיבלה בעקבותיה נועדה להטיל בה דופי בעקבות תלונתה על הטרדה מינית.
בית המשפט קבע כי המדינה גררה רגליים בטיפול בתלונה, וכי משרד החינוך לא נקט אמצעים לבירור התלונה ולמנוע הטרדה מינית והתנכלות בפועל בתלונתה של התובעת. בית המשפט אף ביקש להביע את מורת רוחו מאזלת היד של משרד החינוך בטיפול בתלונתה של התובעת, אשר הלכה למעשה לא זכתה לבירור במשך חודשים ארוכים.
בית המשפט פסק לבסוף כי על משרד החינוך לפצות את תובעת ב-70 אלף שקלים בגין התנכלות ואפליה על רקע הגשת תלונה על הטרדה מינית, ובגין אי נקיטת אמצעים לבירור התלונה ומניעת התנכלות. על המדינה נפסקו גם הוצאות המשפט של התובעת, בגובה של 16,500 שקלים.
כל העדכונים - חדשות נתניה