בית משפט השלום בפתח תקוה גזר השבוע על בן 37 מנתניה, 18 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירה של שימוש במרמה או תחבולה במטרה להתחמק מתשלום מס, ניכוי חשבוניות מס פיקטיביות והפצת חשבוניות פיקטיביות במטרה להביא לכך שאדם אחר יתחמק מתשלום מס. כתוצאה מהעבירות בהן הורשע, אשר בוצעו בשנים 2015 - 2016, לא שילם למדינה כספים בסך 2,265,234 שקל.
1 צפייה בגלריה
ניכה 33 חשבוניות פיקטיביות מספקים שונים
ניכה 33 חשבוניות פיקטיביות מספקים שונים
ניכה 33 חשבוניות פיקטיביות מספקים שונים
(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)
קראו גם:
הנאשם היה הבעלים והמנהל של חברה שעסקה בהתקנת מעליות ועבודות בנייה נוספות. בתקופה הנידונה ניכה הנאשם 33 חשבוניות פיקטיביות מספקים שונים, בסכום כולל של כ-11 מיליון שקל מבלי שאלה ביצעו עבודה או סיפקו מוצר או שירות. באמצעות אותן חשבוניות קיזז הנאשם מס תשומות בסכום של כ-1.7 מיליון שקל.
כמו כן, לקח הנאשם חלק בהנפקת חשבונית פיקטיבית בסכום של 517,784 שקל על שם חברה אחרת. את החשבונית, שבגינה לא בוצעה כל עסקה בפועל, העביר לחברה שלישית, על מנת שחברה זו תקזז באמצעותה מס תשומות בסכום של 78,984 שקל.
לבסוף, פעל גם הנאשם דרך החברה שבבעלותו להנפקת חשבוניות פיקטיביות, מבלי שקיבל בגינן תשלום ומבלי שסיפק מוצר או שירות, וכל זאת על מנת לאפשר לחברה שעבורה הונפקו החשבוניות לקזז אותן ולהפחית את חבות המס שלה. בסך הכל העביר הנאשם 8 חשבוניות בסכום של כ-3.5 מיליון שקל, כאשר המס הנובע מהן הוא בסך של כ-507 אלף שקל.
השופט עודד מורנו ציין בגזר דינו כי הנאשם לא השיב למדינה את הסכום שנגרע כתוצאה מפעולותיו. מנגד, ראה השופט לנכון להתחשב בנסיבות חייו של הנאשם ובעובדה שהוא הודה באשמה, ואף הטיל קנס מידתי בהתחשב במצבו הכלכלי.
כל העדכונים - חדשות נתניה