בשבוע שעבר החלה שביתת הרבש''צים (רכזי ביטחון שוטף צבאי) במושבים, זאת בעקבות דרישתם להיות חלק ממערך עובדי משרד הביטחון על כל המשתמע מכך. חלק מהמושבים, ביניהם שער אפרים, בית יצחק, צור יצחק, בת חפר, יד חנה וניצני עוז, הנמצאים בסמוך לגדר, הוציאו מכתבים לתושבים המביעים תמיכה ברכזי הביטחון, והבהרה כי בכל מקרה של אירוע חריג, יש להתקשר למשטרה.
"אנחנו שובתים כבר שבוע כי אנחנו מבקשים שמשרד הביטחון יכיר בנו", מבהיר מאיר יודייב, רבש''צ ניצני עוז השובת מזה שבוע.
1 צפייה בגלריה
מאיר יודייב. "אנחנו בשטח"
מאיר יודייב. "אנחנו בשטח"
מאיר יודייב. "אנחנו בשטח"
( צילום: אלבום פרטי)
''מדובר במשרד שמעביר כסף למועצה או לרשות מקומית עבור מרכיב הביטחון וככה הוא בדיוק מתייחס אלינו, כואב לי שהם עושים כל דבר בשביל להתחמק מאיתנו, ולא מגיעים איתנו להסדר''. מסביר יודייב בצער. ''משרד הביטחון צריך להכיר בנו, כי הוא זה שמספק לנו הכול, כולל נשק וציוד נלווה. הוא זה ששולח איתנו להילחם בטרור עם החיילים, אבל לא מכיר בנו ולא רואה בנו גורם אנושי, למרות שאנחנו אלו שיוצאים לשטח עם החיילים, כתף לכתף, במטרה לשמור ולהגן על התושבים שגרים סמוך לגדר. השביתה שלנו היא בשביל שמשרד הביטחון יכיר בנו וייקח אותנו תחת חסותו וייתן לנו ביטוח בשל מילוי תפקידנו. אנחנו הם אלו שבשטח, עם החיילים, זוהי דרישה לגיטימית".

קראו גם:

"במשרד הביטחון מגדירים אותנו כרכיב ביטחון, כמו חומה, או תאורה, בזמן שאנחנו אלו שאמונים על הביטחון של התושבים ביישובים. בנוסף, רבש''צ נמצא תחת שלושה גורמי העסקה: משרד הביטחון שמעביר כסף ליישובים ורשויות המקומיות, וצה''ל שמכשיר אותנו מקצועית. אנחנו מבקשים דרישה לגיטימית, להיקלט כעובדי משרד הביטחון", מסביר רבש''צ נוסף איתו. ''בפועל הם לא מכירים בנו כגורם אנושי ולא מכירים בנו, אלא רק מעבירים עבורנו כסף. עצוב לי שהם רוצים להגיע להסדר מול הרשויות ואפילו להוסיף לנו כסף, אבל לא רוצים לקחת אותנו תחת משרד הביטחון''.