בשעה 12:30 היום (שלישי) גבר בן 32 הצית את עצמו בביתו ברחוב הגפן בשכונת עין התכלת בנתניה.
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בנתניה
זירת האירוע בנתניה
זירת האירוע בנתניה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, אלירן אביטל)
צוותי הרפואה שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים שיבא בתל השומר כשמצבו מוגדר אנוש והוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו.
"הצעיר הוא הלום קרב שלחם בצוק איתן ב-2014, מספר מתנדב ממד"א שהגיע למקום עם קבלת הדיווח. "צוותים שהגיעו למקום טיפלו בפצוע עם כוויות קשות בכל הגוף שלו, ככל הנראה בשל הניסיון שלו להצית את עצמו. הוא פונה במצב קשה על ידי מד"א לבית החולים שיבא בתל השומר להמשך טיפול במרכז לרפואה דחופה ובמחלקת הכוויות של בית החולים. נסיבות האירוע אינן ברורות".

צעיר שלחם בצוק איתן הצית את עצמו בנתניה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, אלירן אביטל )

"זה מזעזע", אומרת שכנה של הצעיר. "אני יודעת שהיום זה 9 שנים למבצע, ומדובר בבחור שמוכר פה בשכונה כפוסט טראומתי. כל השכונה שמעה שהיה משהו ולכן יצאו החוצה. כולם בקבוצה בפייסבוק מדברים על זה על הבחור מרחוב הגפן שהצית את עצמו. היא מספרת שהיא לא פגשה אותו בשבועות האחרונים אבל ידעה על מצבו. "המשפחה שלו ביקשה שישמרו על הפרטיות של המקרה ושלא נחשוף פרטים ואני מכבדת את זה".
ממשרד הביטחון נמסר: "בהמשך לדיווח על צעיר כבן 31 שהצית את עצמו בבית בנתניה: מבדיקה ראשונית עולה כי האיש שירת בצה"ל בשנים 2011-2008. פנייתו להכרה בו כנכה צה"ל נבחנה לעומק ונדחתה לאחר שאובחן כסובל ממחלת נפש, שאינה פוסט טראומה ואינה קשורה לשירותו הצבאי. יצוין כי הרופאים שבדקו אותו וטיפלו בו במהלך השנה וחצי האחרונות לא איבחנו פוסט טראומה. משרד הביטחון עמד בקשר רציף עם משפחתו לאורך בירור הבקשה ומייחל לשלומו ובריאותו".
נציין כי היום, 1 באוגוסט, הוא יום השנה התשיעי לחטיפתו של סגן הדר גולדין על ידי החמאס בעזה.

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בנתניה
זירת האירוע בנתניה
זירת האירוע בנתניה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, אלירן אביטל)

קראו גם:

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "אל המרכז הרפואי שיבא הובהל צעיר בשנות ה-30 לחייו כשהוא סובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו. מצבו קשה, והוא מורדם ומונשם. הוא מטופל כעת בחדר הלם על ידי הצוותים הרפואיים במרכז לרפואה דחופה ומרכז הכוויות הלאומי בשיבא".
הצעיר פרסם לפני כארבע שנים פוסט בפייסבוק שבו הוא מספר כי עוברת עליו תקופה קשה - הוא מחוסר כל וללא קורת גג. הוא הוסיף כי הוא מחפש מקום מסודר ללון בו ועבודה שתפרנס אותו.

3 צפייה בגלריה
 איציק סעידיאן משתחרר מהשיקום במרכז הרפואי שיבא
 איציק סעידיאן משתחרר מהשיקום במרכז הרפואי שיבא
איציק סעידיאן משתחרר מהשיקום במרכז הרפואי שיבא
(צילום: יריב כץ)

כזכור, זה אינו הלום הקרב הראשון שמצית את עצמו. לפני כשנתיים, ב-2021 הצית את עצמו איציק סעידיאן, שנלחם במבצע צוק איתן בשנת 2014, מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקוה.