בשנות הזוהר צילוםהיווה המוסד הקולינרי, פונדק הים בנתניה, מקום מפגש אולטימטיבי לבלייני העיר. בערב ליל הסדר נסגרו דלתות המקום שפעל במרכז העיר מאז 1964. מסעדת פונדק הים נפתחה על ידי בני משפחת קוצר, ועד מהרה הפכה לאבן שואבת לסלבריטאי נתניה והסביבה, במקום בילו כוכבי מדורי הרכילות, כדורגלנים, דוגמניות, אומנים ועוד. כולם הגיעו לאכול במסעדה לאחר בילוי לילי בעיר. כעת הם נזכרים ונפרדים.
3 צפייה בגלריה
אייל סגל
אייל סגל
אייל סגל
(צילום: עוז מועלם)
ואכן, את תקופת הזוהר של המקום זוכרים לטובה רבים. למשל אייל סגל, הבעלים של מכבי נתניה שמספר כי הוא מכיר את פונדק הים מילדותו בשנות השבעים. לדבריו, ''פונדק הים היה מקום הבילוי המרכזי של ילדים ונערים בני גילי באמצע שנות השבעים. בשישי בערב ובמוצאי שבת, התאספנו באזור, ואחד הרגעים הקולינריים המרגשים שיכלו להיות לבני נוער בתקופה ההיא, היה לקנות חומוס בפיתה עם הכרוב הירוק החמוץ המפורסם של המקום ועם ספונג'ה (ערבוב של סודה עם משמש, פטל וקולה) לשתייה.
"על זה גדלנו. לימים, זה הפך להיות מקום מפגש שבו נהגנו לאכול, כי מאוד אהבנו את המקום, עד לתקופה האחרונה ממש, בה ישבתי במקום מדי פעם עם אמא שלי לאכול שם. אני מודה שזה צובט את הלב ברמה נוסטלגית, שהמקום נסגר''.
קראו גם:
משה נוסבאום, פרשן לענייני משטרה של חדשות 12, הופתע לגלות כמו רבים אחרים שהמקום נסגר. ''זה אכן עצוב מאוד כי זו חתיכת היסטוריה שאותי ליוותה מאז שהייתי ילד, שזה לפני הרבה מאוד שנים", הוא אומר. "לא שלא ראיתי בשנים האחרונות סוג של הידרדרות אבל עדיין למקום הזה היה פינה חמה בלב ולא היה אכפת לי גם שהאיכות והרמה קצת ירדה. עדיין מעת לעת, החברים ואני הגענו לשם ולו בשביל לשחזר את התקופה ההיא שבה בילינו במקום הרבה, כל שבוע, לפעמים יותר מפעם אחת בשבוע. מעבר לאוכל, פונדק הים היה עבורנו סוג של מוסד".
3 צפייה בגלריה
דובי גל
דובי גל
דובי גל
(אביגיל עוזי)
השחקן והבמאי דובי גל בילה אף הוא במקום. ''גדלתי בנתניה וכל הילדות שלי הייתה בעיר הזו", הוא אומר. "אני זוכר שהייתי הולך לבלות ולאכול שם, ממש ביליתי שם בתקופה שמכרו שם פירות ים ובשרים, ולא רק שם אלא בדיסקוטקים ובעוד מקומות בילוי, מקומות שמשכו הרבה כוכבים, שחקנים ודוגמניות מכל הארץ. זו הייתה התקופה בה העיר הזו הייתה שמחה עם תיירים והרבה מקומות בילוי. מי כמוני שאוהב נוסטלגיה ושמירה של נוף הילדות של נתניה, ירגיש צביטה בלב ועצב על כך שהמקום הזה נסגר. מצד שני, צריך להסתכל על הצד החיובי, כל הכבוד שהמקום הזה החזיק שישים שנה".
3 צפייה בגלריה
טובה קוצר בפונדק הים. "זה עצוב נורא. זה סופי"
טובה קוצר בפונדק הים. "זה עצוב נורא. זה סופי"
טובה קוצר בפונדק הים. "זה עצוב נורא. זה סופי"
(צילום: יאיר שגיא)
האחרונים שחגגו בגדול בפונדק הים, ממש לפני סגירתו, היו משפחת ליבנת הידועה מעולם העסקים. בני המשפחה גדלו בעיר, ובחרו לחגוג יום הולדת שבעים לאח זאביק אותו הפתיעו עם טיול באוטובוס למחוזות ילדות, יחד עם עוד 25 זוגות של קרובים וחברים. הסיום היה במסיבה בפונדק הים. "אנחנו כולנו ילידי נתניה, שלושת האחים", מספר צביקה ליבנת.
"לזאביק הייתה יום הולדת וחשבנו יחד עם הילדים שלו, לשמח אותו בביקור במחוזות ילדותו בנתניה. אי אפשר היה לוותר כמובן על פונדק הים שזו הסטייקיה הראשונה שאני זוכר בעיר. זה היה המקום שבו אכלנו הרבה שנים ולכן בחרנו במקום הזה לחגוג לזאביק כי הכרנו את כל הבעלים של המקום, לדורותיהם וגם את העובדים. ולזאביק זה היה מאוד מרגש. בחלק של החגיגות הגיע גם אריק סיני שזאביק אוהב אותו מאוד. לא סגרנו את המסעדה אלא לקחנו חלק מהמקום, כך שכולם יכלו להנות יחד איתנו מההופעה. התחלנו את האירוע כמה עשרות וסיימנו עם כמה מאות. מאוד ציער אותי לשמוע שהמסעדה נסגרת, כי זה מוסד שגדל עם העיר וגדלנו עליו כולנו".
לעדכונים - חדשות נתניה