אין כמעט נתנייתי שלא אכל לפחות פעם אחת במסעדת פונדק הים. בשנות הזוהר היווה המוסד הקולינרי מקום מפגש אולטימטיבי לבלייני העיר. הם שתו משקאות טעימים, אכלו את החומוס המופלא של המקום ואת שלל המנות האהובות, ובעיקר, בילו באחת המסעדות הכי נחשבות בנתניה.
1 צפייה בגלריה
טובה קוצר בפונדק הים. "זה עצוב נורא. זה סופי"
טובה קוצר בפונדק הים. "זה עצוב נורא. זה סופי"
טובה קוצר בפונדק הים. "זה עצוב נורא. זה סופי"
(צילום: יאיר שגיא)
בערב ליל הסדר נסגרו דלתות פונדק הים, שפעל במרכז העיר מאז שנת 1964. לאחר כמעט שישים שנות פעילות סיים הפונדק האהוב את תפקידו בהיסטוריה הקולינרית של נתניה. הסיבה לסגירה היא החלטה של בעלי הנכס לא להאריך את השכירות לשוכר של המקום.
למרות ההצלחה הרבה לה זכתה, סכנת הסגירה ריחפה מעל המקום מזה 15 שנה, זאת לאחר שהבעלים, דוד קוצר, בן ה- 90 מנתניה, ניסה במשך שנים להסדיר את רישיון העסק, אך לשווא. טובה קוצר, מבעלי המקום, אשתו של שאול מדור המייסדים, אישרה השבוע כי המקום הוותיק אכן נסגר. ''הורידו כבר את התמונות שעל הקירות. הורידו כבר הכל", סיפרה. "אנחנו סוגרים ומנקים פה. צובט לי מאוד בלב לדעת שהמקום הזה נסגר. זה הורס לי את הלב וקשה לי עם זה, אבל המציאות טופחת על פניי, אין לי ברירה. פשוט אין לי ברירה. העירייה שלנו במקום לעזור שמה רגל''.
קראו גם:
למה אתם סוגרים, ולא מעבירים את המסעדה הלאה לדור ההמשך או לשוכר חדש?
"אנחנו סוגרים משום שהיו למקום הזה ארבעה שותפים, מתוכם שלושה כבר נפטרו, ביניהם בעלי שאול, אחיו יצחק קוצר ומשה קלופרדה שהיה קרוב משפחה וגם הוא נפטר. היחיד ששרד אבל במצב בריאותי לא כל כך טוב זה דוד קוצר, אח שלהם. הוא לא יכול להחזיק מסעדה ולכן לתקופה מסוימת המקום היה מושכר, אבל בגלל שיש בעיות עם משרד הבריאות שרוצה כל מיני תקנים, הבנו שאנחנו צריכים בשביל זה לעשות כל מיני השקעות גדולות. אין כל כך מי שיטפל בזה מדור ההמשך אז החלטנו לסגור, למרות שזה כאב לב גדול כי בכל זאת זה מוסד בעיר. החלטנו למכור את זה. כרגע אין לנו קונה סגור. אנחנו עוד לא יודעים מי זה יהיה".
הכתבה המלאה תתפרסם בגיליון סוף השבוע של "ידיעות נתניה".

כל העדכונים - חדשות נתניה