בניגוד לפרסומים על ביטול מופעי הזיקוקים בעיר נתניה, ובשל לחץ התושבים לקיים את המופעים, הוחלט בעיריית נתניה כן להמשיך במסורת רבת השנים, אולם רק בשני מוקדים שיוקצו לכך בעיר.
1 צפייה בגלריה
מופע זיקוקים. טרם התקבלה החלטה
מופע זיקוקים. טרם התקבלה החלטה
(צילום המחשה: shutterstock)
כזכור, ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הודיעה בישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה ב-6 באפריל ובפוסט עוקב בנושא, כי "לא יתקיימו השנה מופעי זיקוקים ביום העצמאות, וזאת לאור החלטת שר התרבות והספורט לבטל את מופע הזיקוקים באירוע המרכזי בהר הרצל ביום העצמאות, כדי לא לפגוע בהלומי הקרב ובעלי החיים. גם כאן אצלנו בנתניה לא נקיים מופע זיקוקים".
בעקבות הפוסט הגיעו פניות רבות אל העירייה בנושא, בעד ונגד הזיקוקים, ובנוסף נוצר דיון סוער ברשת בסוגיה, בין משפחות נפגעי טראומה ובעלים של בעלי חיים שטוענים לסבל הרב שלהם מהרעשים, לבין תושבים שטוענים כי זו מסורת עליה גדלו ולכן יש לקיימה.
בעקבות זאת נודע למיינט נתניה כי כן יתקיימו מופעי זיקוקים בשני מוקדים בעיר. כך לפי אהרון אורגד, המשנה לראש העירייה והממונה על התרבות והאירועים. "זה מה שהצעתי לראש העירייה לעשות, בעקבות התגובות לכאן ולכאן ופניות רבות של תושבים. התקבלה החלטה מתחשבת ומאוזנת, כן לעשות מופעי זיקוקים במערב העיר (כיכר העצמאות ובשלולית). במזרח העיר לא יהיו זיקוקים.
"הרציונל הוא שמוקצה לכך אזור ידוע מראש ולתושבים יהיה את הבחירה להגיע לשם או להתרחק מהרעש וללכת לאזור אחר בו אין זיקוקים ורעש. אני מעריך שזה יהיה המתווה המקובל בסופו של דבר. אין החלטות מושלמות וזו היתה דילמה אמיתית, אבל גם אין תושבים שווים יותר או פחות, וצריך להיות רגיש לכל הפניות הלגיטימיות".
בנוסף יהיה מופע לייזר ופרוטכניקה בספורטק יהלום מזרח נתניה ובנאות גנים יתקיים מופע פירוטכניקה וזיקוקים שקטים.
כל העדכונים - חדשות נתניה