לפני תשע שנים החליטה לורנס גורדון לערוך אירוע מיוחד לזכרם של 6 מיליון היהודים שנספו בשואה – ריצה והליכה של 6 קילומטרים בנתניה. בסוף המסלול מתקיים מפגש עם שורד שואה שמספר הסיפור המרגש שלו.
3 צפייה בגלריה
לורנס גורדון ומשתתפי המיזם
לורנס גורדון ומשתתפי המיזם
לורנס גורדון ומשתתפי המיזם
(צילום: פרטי)
"אנחנו רצים והולכים לזכר ששת המיליונים שנספו בשואה לאורך הטיילת זו השנה התשיעית'', מספרת לורנס שהצליחה בתוך פחות מעשור לאגד סביבה קהל קבוע של תושבים שהצטרפו למיזם, אירוע אלטרנטיבי ליום הזיכרון לשואה ולגבורה, המשלב בין פעילות ספורטיבית וטקס מרגש מול השקיעה בחוף הים על הטיילת.
"אני לא יודעת כמה ניצולי שואה נשארו בנתניה", אומרת לורנס, "אבל לבעלי חיליק ולי, שנינו פעילים בתחום החברתי, מאוד חשוב להנחיל לילדים ולנוער בעיר את הנושא של השואה. מאז שעברנו לפה לפני כעשור החלטנו שנעשה זאת דרך הספורט. החלטנו שנצעד לאורך הטיילת הלוך וחזור ללא חציית כבישים. בסוף המסלול נשב יחד לשיר שירים וניפגש עם שורדי שואה שיספרו את הסיפור שלהם''.

3 צפייה בגלריה
לורנס גורדון עם משתתפי המיזם
לורנס גורדון עם משתתפי המיזם
לורנס גורדון עם משתתפי המיזם
(צילום: פרטי)

לורנס שפועלת לבדה, ללא תמיכה של עיריית נתניה, מספרת שבכל שנה היא מממנת את האירוע בעצמה, כולל את מערכת ההגברה והחולצות הלבנות. היא מוסיפה כי בהתחלה מי שצעד ורץ איתה היו רק חברי המועדון שלה שרצו יחד כקבוצה קטנה עם הילדים ובני הזוג, אך במרוצת השנים זה גדל לכדי אירוע של ממש.
''שנים אני עושה את זה ומממנת את הכל מכספי, את המים, דגלים וגם צמידי מגן דוד. חשוב היה לי שזה יהיה מכובד ומכבד, לא רק הטקס בסוף המסלול, אלא הכל. כולל איך שאנחנו נראים. עצם זה שאנחנו יושבים בסוף המסלול סביב שורד שואה שמספר את סיפורו, זה מכבד ומעביר את המסר, שכולנו ביחד, עשינו את זה, הלכנו 6 קילומטרים, שמסמלים את 6 מיליון הנרצחים. זה מעביר את המסר גם לצעירים שממש יושבים ומקשיבים לסיפורים''.
לורנס שרואה במעשה שלה ציונות, מספרת שדווקא באירוע של השנה שעברה היא מאוד התרגשה. ''הילדים שלי באו וגם אמא שלי שהיא בת 89, וכולנו ישבנו סביב אסתר קאופמן, שורדת שואה מנתניה שסיפרה איך כילדה נקרעה מאמה ומאביה שנשלחו למשרפות ואת אשר עבר עליה בשואה. כשהיא דיברה אף אחד לא דיבר, כולם כולל הילדים היו קשובים וכיבדו את אסתר אשר ריגשה ברמות מטורפות. היא ממש דיברה מהלב, ואני מודה שהקול הרועד שלה הרעיד לנו את הנשמה. כולם בכו, גם אני. ישבנו שם מצומררים, כולנו, הורים וילדים מחובקים ביחד מול השקיעה, ויודעים שיש לנו על מה להגיד תודה לדור הזה, ששרד את התופת. זה מצמרר להבין את זה, וזה חשוב, שגם הילדים שלנו יבינו את זה".

3 צפייה בגלריה
שורדת השואה אסתר קאופמן עם משתתפי המיזם
שורדת השואה אסתר קאופמן עם משתתפי המיזם
שורדת השואה אסתר קאופמן עם משתתפי המיזם
(צילום: פרטי)

קראו גם:

למי זה מתאים?
"לכולם. כולם מוזמנים להצטרף אלינו ביום שני 17.4 בשעה 18:00 ליד מלון כרמל, בלי קשר לגיל או כושר גופני'', מבהירה לורנס ומסבירה כי במסלול אפשר ללכת או לרוץ וגם להתנייד עם עגלות, וחשוב לה מאוד שאנשים יגיעו עם חולצה לבנה. ''אני רוצה שכל תושבי נתניה, כולל הורים, ילדים, סבים, סבתות, ילדים, בעלי מוגבלויות ואמהות לתינוקות בעגלות, יגיעו גם השנה''.