תושב נתניה שטייל בכיכר העצמאות בשעות הערב טוען כי הותקף באופן פתאומי בידי כלב שהסתובב במקום ללא רצועה וללא מחסום לפיו. לדבריו, הכלב רץ אליו, קפץ עליו והפיל אותו. בעקבות המקרה החליט התושב להגיש תביעה נגד העירייה בטענה להיעדר פיקוח על כלבים אשר מסתובבים באופן חופשי.
2 צפייה בגלריה
הותקף בכיכר העצמאות בנתניה וריסק את ידו
הותקף בכיכר העצמאות בנתניה וריסק את ידו
הותקף בכיכר העצמאות בנתניה וריסק את ידו
(המחשה: Canva)

בתביעה נטען כי התושב הובהל לבית החולים לניאדו, שם אובחן כי הוא סובל משבר קשה ולאחר בדיקות ראשוניות אף התגלה כי ריסק את ידו הימנית. התובע אושפז וטופל במשך שלושה ימים ורק לאחר מכן השתחרר לביתו. בתביעה נטען כי לאחר פחות משבוע, הוא חזר אל בית החולים עם כאבים, נפיחות וקושי בהנעת היד – הוא עבר ניתוח וקיבוע נוסף. לאחר ההליכים הרפואיים הראשוניים, המשיך בטיפולים פיזיותרפיים ולאחר כחצי שנה עבר ניתוח להוצאת מקבעים.
לתושב הוכרה נכות בשל הפגיעה והוא אף סובל מפגיעה אשר הגבילה אותו בעבודה הפיזית בה עסק והובילה אותו לתקופה ממושכת של אובדן כושר השתכרות.

קראו גם:

בעקבות האירוע הגיש התושב, באמצעות משרד עורכי הדין ענת קאופמן, תביעה על סך 2.5 מיליון שקל נגד עיריית נתניה שבה הוא טוען לרשלנות ישירה ו/או שילוחית של העירייה שגרמה לפגיעה. לטענת התושב, העירייה אפשרה שוטטות כלב באופן חופשי במקום, הפרה את חובת הזהירות המוגברת החלה עליה כלפי התובע והעדיפה את האינטרסים הכלכליים שלה על פני בטיחות תושבי העיר.

2 צפייה בגלריה
עו"ד ענת קאופמן
עו"ד ענת קאופמן
עו"ד ענת קאופמן
(צילום: יעל הר טוב)

עו"ד ענת קאופמן מסרה: "כפי שהעירייה דואגת להעסיק פקחים אשר יאכפו את נושא החניה ורישוי החנויות בעיר, כך חובה עליה להעסיק פקחים אשר ידאגו לשמירה על שלום הציבור. המקרה המדובר הוביל לפגיעה חמורה בתובע, הן תפקודית ברמה היומיומית והן כספית בשל פגיעה בכושרו להשתכר. כולי תקווה כי התביעה המדוברת תביא להפנמת האחריות של העירייה כלפי תושבי העיר, ותדרבן את העירייה לפעול באופן אקטיבי ויעיל למנוע מקרים מעין אלה בעתיד".
מעיריית נתניה נמסר: "העירייה משקיעה רבות במניעת מפגעים ברחבי העיר לרבות באמצעות סריקות של הפיקוח העירוני הן באופן יזום והן ע״פ קריאות מוקד. לגבי הטענה בכתב התביעה-העירייה תגיב בבימ״ש כמקובל".