בעוד ארבעה ימים, ב-27.2, ייצאו תושבי נתניה מבתיהם לקלפיות הפזורות ברחבי העיר ויצביעו עבור מועמד לראשות עירייה בפתק צהוב ולרשימה למועצת העיר בפתק לבן. בבחירות המקומיות השנה יש חמישה מועמדים לראשות עיריית נתניה: מרים פיירברג-איכר, שמכהנת כראש העירייה במשך כ-25 שנה, אבי סלמה, אפרים בולמש, אהרון אורגד וטלי מולנר. רגע לפני הבחירות פנינו למועמדים לראשות עיריית נתניה עם שאלות קשות. המועמדים מתייחסים לנושאים הבוערים בעיר ומסבירים למה כדאי לכם לבחור בהם.

5 צפייה בגלריה
מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר
(צילום: פרטי)

מרים פיירברג-איכר: "נתניה תהיה העיר האטרקטיבית ביותר למגורים בישראל"


מה האתגר הכי גדול של העיר?
"אנחנו בשיאה של תנופת השקעות בתחבורה ובתשתיות. נתניה תחובר לשני צירים של מערכת תחבורה עתירת נוסעים להרצליה וכפר סבא ולרשת המטרו המתוכננת. הרכבת הקלה והמטרו יביאו לשינוי היסטורי בעומסי התנועה באזור. צירי תחבורה אלה, מתווספים לפרויקטים נוספים שאושרו בחודשים האחרונים, כביש 561 ומחלף אילנות שיחברו את נתניה לכבישים 2 ו-4, כביש 57 שיחבר את נתניה לכביש 6, הרחבת מחלף פולג, פיתוח מחלף חבצלת שיצור כניסה צפונית נוספת לעיר ומחלף איינשטיין שיהפוך למחלף מלא. כמו כן פרויקט מהיר לעיר, יחבר את העיר מקצה לקצה ב90 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים. אמשיך בהשקעה המאסיבית, לפתח את השכונות הותיקות בעיר, תוך קידום פרויקטים של התחדשות עירונית, זאת לצד המשך הקמת שכונות חדשות בצפון מרכז ומזרח העיר. נתניה תהיה העיר האטרקטיבית ביותר למגורים בישראל".
הדבר הראשון שתעשי אם תיבחרי?
"אנחנו נוציא את העיר מהפקקים, חתמנו על הסכם עם משרד התחבורה של למעלה מ-2 מיליארד שקל בפיתוח תשתיות ותחבורה ציבורית ברחבי העיר ונבצע בה מהפכה תחבורתית. למרות היותה של העיר הטרוגנית וקולטת עליה, נתניה זכתה לאחרונה בפרס החינוך הארצי. אמשיך להוביל את נתניה ולהשקיע משאבים רבים לקידום לימודי מתמטיקה, חלל, מדעים וסייבר. נהפוך את נתניה לעיר מספר 1 בחינוך עם אפס אחוזי נשירה מבתי ספר. לאחר מאבק שנמשך שנים רבות, אושרה לאחרונה תוכנית להקמת אזור תעסוקה מטרופוליני. אזור תעסוקה עם 8 מיליון מ"ר של תעסוקה שיביא עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים לעיר, יגדיל את ההכנסות העיר ויאפשר למשרד הפנים, לאשר לנו להפחית את הארנונה למגורים".
תתמכי בפתיחת עסקים בשבת?
"נתניה היא עיר שוקקת חיים ופעילות גם בסופי שבוע. יש לנו מתחמי בילוי ופנאי, החוף שלנו מלא בשבת ומגיעים אליו מכל רחבי הארץ. כל בעל עסק זכאי להחליט בעצמו אם הוא פותח את העסק שלו בשבת או לא. אני נגד כפייה דתית ונגד כפייה חילונית".
איך תקלי על עומסי התנועה בעיר?
"המענה ארוך הטווח והמרכזי לבעיית החניה הינו בתחבורה ציבורית אפקטיבית, אשר תאפשר לתושבי נתניה לצמצם באופן ניכר את השימוש ברכב פרטי. בנושא זה, מבוצעים פרויקטים משמעותיים ביותר, בין היתר פרויקט הנתצ"ים של מהיר לעיר, אשר ישמש כבסיס לשדרוג המערכת לרכבות קלות במרכז ובמזרח העיר וכן תחנת רכבת שלישית ושדרוג משמעותי לשתי התחנות הקיימות. יחד עם זה, בצמידות למוקדי שימוש מרכזיים, העיריה פועלת להקמת חניונים ציבורים משמעותיים, בין היתר בסמוך לחוף הים ברחובות גד מכנס, דוד המלך ודיזינגוף, במרכז העיר ברחוב ויצמן (נושקים לשוק ולרחוב הרצל) באזור התעשיה, בצמוד לרחוב המלאכה בקרית ספיר, וכן בסמוך לחוף הים הן באזור חוף ארגמן והן באזור חוף פולג".
למה כדאי לבחור בך?
"נתניה היא אהבת חיי, משימת חיי והצלחת חיי. יש באמתחתי עוד הרבה תוכניות וחלומות שכהרגלי, אני רוצה להגשים בנתניה. הניסיון העצום, הידע, כושר המנהיגות, קשרי העבודה יוצאי הדופן וההערכה העצומה שיש לי מכל שרי הממשלה, מכל המפלגות, שיתוף הפעולה עם הפקידות הבכירה מאפשרים לי להביא תקציבים משמעותיים להשקעה בעיר מהממשלה או בגיוס תרומות מחו"ל. הרקורד העשיר שלי הופך אותי למי שראויה להמשיך ולהנהיג את נתניה".

5 צפייה בגלריה
אבי סלמה
אבי סלמה
אבי סלמה
(צילום: פרטי)


אבי סלמה: "האתגר הגדול הוא השירות לתושבים"


מה האתגר הכי גדול של העיר?
"האתגר הגדול ביותר של נתניה כיום הוא השירות לתושבים או יותר נכון חוסר השירות. נתניה הפכה להיות 'נתניה אחת' של בעלי אינטרסים ותושבים 'מקורבים' ורק הם זוכים לקבל שירות ו'נתניה השניה' שמשלמים מיסים אבל לא מקבלים שירות הולם בתמורה, אלא רק באזורים שזועקים בפייסבוק. לצערי זה נוגע בניהול של ההנהלה הבכירה ופוגע בשירות בכל מחלקות העירייה. נתניה בראשותי, תוביל את העיר בדרך חדשה ומתוך הבנה שהתושבים הם הלקוחות. הדבר הראשון שאעשה הוא לעבור מחלקה-מחלקה כדי לראות, כיצד נוכל להנגיש שירות נוח וזמין לכלל תושבי העיר".
הדבר ראשון שתעשה אם תיבחר?
"אתן חיבוק ונשיקה לאשתי והילדים, אסביר להם שאני עומד לעבוד מאוד קשה בתקופה הקרובה ואקים את סיירת ראש העיר. סיירת שתיתן מענה לכל הדברים שנשכחו במשך 25 השנים האחרונות, קו פניות שישלים את שירות מוקד העירייה וירכז אליו את כל הפניות שהמערכת העירונית הגדולה לא מצליחה להתגבר עליהם וצעד-צעד, נביא פתרונות לאתגרים של תושבים, שבתוך מערכת עירונית גדולה נופלים בין הכיסאות".
תתמוך בפתיחת עסקים בשבת?
"כמי שמגיע מהמגזר העסקי אני משאיר את השיקול של פתיחת בית העסק בשבת לבעלי עסקים. הם ידעו מה טוב עבורם ועבור קהל הלקוחות שלהם. אני לא אכפה עליהם מה לעשות עם העסק בשבת. מה שבטוח, מקומות הבילוי בעיר נמצאים בשפל חסר תקדים. אנו נעודד יזמים פרטיים להקים מקומות בילוי איכותיים בתחומי העיר. צעירי נתניה, לא צריכים לנסוע לפתח תקווה או כפר סבא בשביל מקומות בילוי".
איך תקל על עומסי התנועה בעיר?
"העיר נתניה התפתחה וגדלה כמעט ל-300 אלף תושבים ונוצר פער תשתיתי מאד גדול שמביא איתו פקקים בלתי נסבלים בעיר ובדרכים המובילות אליה. הפתרון למצב מסובך בעיקר בשל העובדה שראש העירייה היוצאת לא פעלה בכדי לחבר את נתניה לפרויקט המטרו, נתניה חייבת להיות חלק מהפרויקט. נתניה בראשותי תתעקש על כך מול משרדי התחבורה והאוצר. נחזיר לנתניה את קווי השירות ונפעל להחזיר את קווי האוטובוס הוותיקים כדי לעודד עוד תושבים להשתמש בתחבורה ציבורית מהירה ויעילה. הדבר השלישי, יהיה פתיחה מהירה של מחלף איינשטיין וחבצלת שיפחית את הלחץ מהכניסות ומהיציאות לעיר".
למה כדאי לבחור בך?
"נולדתי בנתניה וגדלתי בה. הקמתי בה את משפחתי והיום אני מגדל כאן את ילדיי. אני מכיר את העיר את התחושות, את המקומות שלא נעים ללכת בהן ויודע מה הדברים שעושים טוב לתושבי העיר. אחרי 20 שנות ניסיון בתחומי הניהול בעולם הבנקאות ועשייה מוצלחת במגזר העסקי, הגיע הזמן לשליחות האישית שלי, לתרום ולעבוד עבור העיר שעשתה אותי מי שאני".

קראו גם:

5 צפייה בגלריה
אפרים בולמש
אפרים בולמש
אפרים בולמש
(צילום: פרטי)

אפרים בולמש: "הארנונה בשמיים והתשתיות של עזה"


מה האתגר הגדול של העיר?
"האתגר הגדול בעיניי הוא להחזיר את נתניה לימים בהם היתה שווה לכולם, שוויונית לכולם, ליברלית ללא כפיה דתית, בטוחה ונקייה. לצערי נתניה היא ריביירה ללא ריביירה. בירת ספורט בלי ספורט, עם ארנונה בשמיים ותשתיות של עזה".
הדבר הראשון שתעשה אם תיבחר?
"אעצור את מאות המיליונים שעיריית נתניה בזבזה ומבזבזת, סוגר את בניין העירייה בצורן עליו משלמת העירייה שכירות ומחזיר את כל אלפי עובדי העיריה לבניינים השייכים לעירייה במרכז העיר. במהלך פשוט זה אני מחיה מחדש את מרכז העיר העסקי והתיירותי, גם מפחית את הארנונה וגם משקיע יותר בחינוך, בביטחון האישי, בגמלאים ובצעירים וכמובן בתשתיות".
תתמוך בפתיחת עסקים בשבת?
"בוודאי, במהלך חמש השנים האחרונות הוכחתי פעם אחר פעם שאצלי המעשים מדברים. הובלנו שינוי במכרזים שיאפשרו אחרי 30 שנה פתיחת מסעדות בחלקים מהטיילת. פתחנו את מתחם האצטדיון לפעילות נוער וצעירים בשבת ולמרות התנגדות החרדים, פתחנו את הכלבייה העירונית לאימוצים בשבתות. בנוסף, כממונה על התיירות, קידמנו קיום סיורים ופעילויות במוזיאון נתניה בשבתות. המחיר האישי ששילמתי על כך גבוה: פעמיים הפנאטים שברו לי בשנים האחרונות צלע".
איך תקל על עומסי התנועה בעיר?
"ראשית אדאג להבאת מומחי תחבורה מקצועיים, אצור שיקועים עם מינהור בחיבור ישיר לכביש החוף בצומת קניון השרון ובצומת פולג. במקביל, בחלק העליון של הצומת אתקין רמזורים חכמים המכוונים תנועה אוטומטית ואינם תלויים ברשת החשמל כדי שלא ייתקעו בכל טיפת גשם. אמנהר גם את אזור הכיכר מאוסישקין לדוד המלך. אחזיר את מוניות השירות כולל בסופי שבוע ואקים תחנת רכבת מול האצטדיון".
למה כדאי לבחור בך?
"מעבר לכך שאני איש של אנשים, לי יש את הניסיון המקצועי המוכח והמגובה במעשים, החל מרעיון הקמת האצטדיון, קידום הקמת ברכת שחיה עירונית ראשונה בעיר ועד תכנון ואישור הקמת שכונות שלמות, כמי ששימש כיו"ר מקצועי של ועדות תכנון ובניה בארץ. עובדתית, מרבית חברי מועצה וכן בכירי העיריה מתייעצים איתי ומקבלים פתרונות לאתגרים הקיימים".


5 צפייה בגלריה
אהרון אורגד
אהרון אורגד
אהרון אורגד
(צילום: פרטי)

אהרון אורגד: "עלינו לבצר את הביטחון בעיר"


מה האתגר הגדול של העיר?
"נתניה היא עיר עם אתגרים רבים: גידול מאסיבי של יחידות דיור לצד תחבורה צפופה, הפחתת הארנונה, צורך דחוף בבית חולים ציבורי מתקדם, חינוך משודרג, ניקיון העיר ועוד אבל בראש ובראשונה כיום עלינו לבצר את הביטחון בעיר שנמצאת רק 15-16 ק"מ מעיר הטרור, טול כרם. לרשימת מחוברים, תוכנית מגובשת בנושא שנכתבה בשיתוף מומחי בטחון בכירים. לטעמנו, כיתות כוננות של מתנדבים זה מבורך, אבל בטחון נתניה צריך להיות מבוסס על יחידת שיטור בת מאה לוחמים לפחות, שישמרו על העיר 24/7 ועל מוסדות החינוך".
הדבר הראשון שתעשה אם תיבחר?
"הדבר הראשון שאעשה יהיה לזמן לישיבה את מפקד משטרת נתניה ומפקד המרחב של פיקוד העורף לדיון בנושא אחד לפני הכול: אבטחת תושבי נתניה בדגש על ילדי מוסדות החינוך. לא נשכח ולא נסלח ולא נירדם שוב, כפי שקרה למדינת ישראל בשמחת תורה. אחרי שאהיה רגוע בהיבט הזה אתנפל על שאר הנושאים".
תתמוך בפתיחת עסקים בשבת?
"גם כיום בעיר נתניה כל עסק יכול לפתוח בשבת אם רצונו בכך, כמו עסקים במתחם הביג או הסינמה סיטי ועוד. רשימת מחוברים לנתניה מקדשת את המושג 'חיה ותן לחיות' ואני וחבריי לרשימה נותנים באופן אישי דוגמא לכך".
איך תקל על עומסי התנועה בעיר?
"הקלה על עומסי התנועה בעיר אינה במעשה קוסמות זה או אחר אלא בתכנון מקצועי ורב שנתי, בשיתוף מהנדסי תנועה ואנשי משרד התחבורה. זה נושא הנוגע גם בתחום התשתיות, כבישי גישה בשכונות ותיקות וחדשות, מחלפים וכמובן תחבורה ציבורית כמו מוניות שירות. ניאבק באופן נחוש עד שנתניה תיכלל בתוכנית הרכבת הקלה והמטרו העתידיות בשרון. קופחנו בעניין הזה ויש לתקן זאת".
למה כדאי לבחור בך?
"כי אני מחזיר לתושבים את האמון בפוליטיקה מהוגנת ובמנהיגות מקבלת ההחלטות. יש פוליטיקה נקייה, ישרה, נחושה, מנוסה וממוקדת בעשייה ואני חושב שאני מייצג אותה נאמנה".

5 צפייה בגלריה
טלי מולנר
טלי מולנר
טלי מולנר
(צילום: יעל אלזם)

טלי מולנר: "הגיע הזמן להחליף את השלטון במנהיג חדש"

מה האתגר הגדול של העיר?
"בימים אלו האתגר הכי גדול של העיר הוא נושא הביטחון. אך יחד עם זאת, לצערי נושאים רבים הוזנחו בשנים האחרונות וראש העירייה הבא מקבל עיר שהזניחה נושאים רבים. למשל יש אתגרים בתחום הבניה, בתחום ההתחדשות העירונית, בחינוך ובתשתיות, בדאגה לזוגות צעירים, תעריפי הארנונה הגבוהה, שיפור התחבורה הציבורית בעיר, חלוקה שוויונית של משאבים, לעורר את העיר בסופי שבוע, להכניס תוכנית לצמצום וייעול במערכת כדי להפנות יותר תקציבים לשיפור השירות, מתיחת פנים לכל השכונות הוותיקות ועוד".
הדבר הראשון שתעשי אם תיבחרי?
"מאחר ואקבל את ההנהגה בתקופת מלחמה, בה תוזכרנו עד כמה נושא הביטחון קריטי לחיי התושבים ומאחר והנושא הזה הוזנח בשנים האחרונות, אפעל במיידית לטפל בנושא הביטחון בעיר. אוסיף תקני כוח אדם, ארכוש ניידות נוספות, אוסיף מצלמות בכל העיר ובכל השכונות, נמגן תחנות אוטובוס, נחזיר את המאבטחים לגנים ולמוסדות החינוך. אדאג במיידי לניידת צמודה לכל שכונה בעיר ואחרי שהתושבים שלי ירגישו בטוחים בעיר, אתפנה לטפל באתגרים הרבים שמחכים לטיפול".
תתמכי בפתיחת עסקים בשבת?
"פתיחת עסקים פרטיים בסופי שבוע תלויה בהחלטה אישית של בעל העסק ואין דרך לחייבו. אולם אני בהחלט אפעל לעודד עסקים לפתוח במקומות בילוי מרכזיים ולתרום כרשות את חלקנו להחייאת מקומות בילוי כמו הכיכר. זאת, על ידי קיום מופעי רחוב ועוד. על ידי כך, הציבור ישוב לבלות בעיר בסופי שבוע וזה באופן טבעי יגרום לעוד עסקים לפתוח".
איך תקלי על עומסי התנועה בעיר?
"עצירת תנופת הבנייה ללא פיתוח תשתיות תחבורה לצד זה. פיתוח תחבורה ציבורית, הוספה של קווי אוטובוס לשכונות והחזרת מוניות השירות, הוספת תחנת רכבת לעיר, הגברת תדירות הרכבות והוספת עצירות בתחנות בעיר, חיבור למטרו, והקמת שבילי אופניים מסודרים מהשכונות לתחנות הרכבת ומרכזי המסחר. הקמת חניונים נוספים ברחבי העיר והקמת שאטלים, הסעות עובדים מהשכונות ומרכז העיר למרכזי התעסוקה של העיר. נקים מערך נסיעות שיתופי לשכונות עם אפליקציה ייעודית. נקים מערך היסעים, לתלמידי חטיבות ותיכונים, ניצור רשת עירונית של אוטובוסים זעירים שיכנסו לשכונות".
למה כדאי לבחור בך?
"אני מגיעה עם ניסיון רב בעבודה מוניציפאלית, אני באה עם ניסיון רב ותשוקה לשרת את הציבור ולהנהיג את העיר הזאת. יש לי כישורי ניהול וניסיון רב. אני יודעת בדיוק איך העיר צריכה להתנהל והגיע הזמן להחליף את השלטון במנהיג חדש, צעיר ורענן עם חזון, מישהו שיודע להנהיג במקצועיות ואנושיות. אני אישה שתכניס לתפקיד שיטות ניהול חדישות וחשיבה אחרת מחוץ לקופסא, המלווה ביצירתיות ובחדשנות".