החוקרת והסופרת, ד"ר עדי בינס ממושב צוןר משה, מחברת הרומן "שורשים במים" (הוצאת כרמל), זכתה בפרס על תרומה מיוחדת למחקר ולחינוך.
2 צפייה בגלריה
עדי בינס
עדי בינס
עדי בינס
(צילום: מריה פודגייצקי)
"עדי חוקרת נושאים שונים ומגוונים בחברה הישראלית המקוטבת. גם הרומן שלה עוסק בישראליות המתנגשת עם יהדות המתנגשת עם עדתיות", אמרו השופטים.
קראו גם:
בינס זכתה בפרס על שם ד"ר יעל שילוח: המלגות הניתנות במסגרת הפרס הן תרומת משפחתה של ד"ר שילוח, שכיהנה במשך שנים ארוכות במגוון תפקידים במכללת בין ברל ובתפקידה האחרון הייתה סגנית ראש בית הספר לחינוך ויו"ר ועדת ההוראה.
מדברי השופטים: "עדי חוקרת בנושאים בעלי חשיבות רבה בעולמנו המקוטב ורווי הקונפליקטים בין קבוצות חברתיות. היא פועלת ליתר פתיחות למגוון וחוקרת אוכלוסיות מוחלשות כדי לתרום לקידומם. את הידע שהיא רוכשת היא מתרגמת להכשרת המורים באמצעות הנושאים שהיא מלמדת ועשייתה במרכז לחיים משותפים וכראשת תכנית מעוף.
2 צפייה בגלריה
שורשים במים
שורשים במים
שורשים במים
( צילום: יח"צ)
"יש לציין כי לאורך שנות עבודתה עדי משמשת בתפקידי ניהול בכירים במכללה ואף על פי כן מצליחה לחקור, לפרסם וכאמור לתרגם את הידע להכשרת המורים.
מחקריה של עדי מהווים גשר בין תיאוריה ומעשה ,וזאת בתחומים ובהקשרים המשוועים לגשר מסוג זה. תחומים בהם נדרשת מעורבות חברתית, גישור על פערים מגדריים, תרבותיים ואתניים ומעורבות זו לעיתים נמנעת עקב העדרם של גשרים מסוג זה שמציעה החוקרת.
המחקר משתבח לא רק בחיבור בין תיאוריה ומעשה, אלא גם בחיבור בין קהילות ותרבויות. הוא
עושה זאת בהתמדה ובהצלחה ,ועל כך ההכרה לה היא זוכה כאן.
"שורשים במים", רומן הביכורים של בינס, עוסק בנושאים שהיא חוקרת: טוניס ואשכנז, דתיות וחילוניות, קיבוצניקיות מול עירוניות, שמאל מול ימין - ותולדות מדינת ישראל דרך הקונפליקטים שבה.
גיבורת הספר היא רות, שגדלה בקיבוץ. בגיל 11 גילתה רות שהיא מאומצת. עובדה זו מלווה את ילדותה ונעוריה ומעלה בה שאלות לגבי זהותה. הוריה המאמצים מייצגים קולות שונים של ישראליות ומציגים את המתח בין אשכנזים ומזרחיים, בין עולים לצברים, בין יחס שונה ליהדות ובין בני הקיבוצים לפריפריה החברתית והכלכלית. אחרי מסעה בין הסיפורים השונים היא מחליטה לפתוח את תיק האימוץ, בעקבותיו היא מגלה את מקורותיה ונוסעת הרחק מעבר לים לגלות את סוד חייה.
בינס נולדה בירושלים ב-1977. היא חוקרת ומרצה בתחומי מדיניות, חינוך ורב-תרבותיות במכללה האקדמית בית ברל ובאוניברסיטת בר-אילן. היא מכהנת כראש תוכנית המצוינים של המכללה, תוכנית רב-תרבותית שכוללת סטודנטים יהודים וערבים. היא מרצה ומלווה סטודנטים בקורסים העוסקים ברב-תרבותיות, באקטיביזם חברתי חינוכי ובפרויקטים בבתי ספר מגוונים.