במסגרת פרויקט נגישות בבית הספר חיים חפר בנתניה, גילה מתן סלמה בן התשע, תלמיד כיתה ג' 3, כשלי נגישות ברחבי העיר. הוא החליט לפעול כדי לתקן את הליקויים. בעקבות הפנייה שלו נרתמה העירייה והנגישות ברחבי העיר תשופר.
''במסגרת הפרויקט בבית הספר פגשנו אנשים עם מוגבלות וראינו סרטים על אנשים עם מוגבלויות שונות", מספר מתן. "אני בחרתי לעשות עבודת מחקר בנושא 'נגישות ורגישות לבעלי עיוורון'. בהתחלה רציתי לעשות על כיסא גלגלים ובסוף החלטתי שעיוורון יותר מעניין אותי".
1 צפייה בגלריה
מתן סלמה. "שמחתי כששמעתי מהמוקד שמתחילים לטפל בחלק מהמקומות"
מתן סלמה. "שמחתי כששמעתי מהמוקד שמתחילים לטפל בחלק מהמקומות"
מתן סלמה. "שמחתי כששמעתי מהמוקד שמתחילים לטפל בחלק מהמקומות"
(צילום: אלבום פרטי)
סיור שקיימה הכיתה בשכונת עיר ימים על מנת ללמוד על נושא הנגישות, חשף את מתן לקושי של בעלי מוגבלויות. לדבריו, במהלך הסיור גילה בפעם הראשונה, למה משמשות הלבנים שנמצאות בירידה לכביש.
קראו גם:
''לפני הסיור הזה לא הכרתי למה משמשות הלבנים האלה", הוא אומר. "אבל אחרי זה יצאתי עם אבא שלי להליכה בשכונה והסברתי לו לגבי הלבנים עם הפסים והנקודות, שהם מסייעים לעיוורים, ואז שמתי לב שיש מקומות שהלבנים לא מסודרות בצורה נכונה. הסברתי לאבא שזה מסוכן לאדם עיוור, ושאלתי אותו מה אפשר לעשות עם זה. אז עלה לי הרעיון לפנות לראש העירייה".
הפניה של מתן נעשתה באמצעות מכתב: "סיפרתי לראש העירייה על מה שמצאתי בשכונה שלי. גם צילמתי מספר מקומות שבהם גיליתי שלא שמו לבנים מתאימות. כתבתי לה שזה עלול להיות מאוד מסוכן ועיוור יכול למות מזה. וביקשתי שהתקלות יתוקנו. לא ידעתי אם באמת יתייחסו אליי, כי אני רק ילד. אבל ממש שמחתי כששמעתי מהמוקד שמתחילים לטפל בחלק מהמקומות. אני מבין שזה לוקח זמן לסדר את הכול''.
איך החברים בבית הספר הגיבו?
''החברים שלי בכיתה אמרו שזה ממש יפה וגם בבית הספר התלהבו. גם הצגתי את הפרויקט שלי בתערוכה בבית הספר ובביקור של אנשים ממנהל החינוך. זה נתן לי הרגשה ממש טובה. אני שמח שעוד אנשים ישמעו על הסיפור והמכתב שכתבתי לראש העירייה. אני אישית לא מכיר אדם עיוור אבל אשמח להכיר, בעיקר עכשיו אחרי שעשיתי את העבודה הזו''.
כל העדכונים - חדשות נתניה