פעילים למען חוף פולג הגישו עתירה מנהלית נגד עיריית נתניה, לאחר שלטענתם היא החלה לבצע עבודות לסלילת כביש וחניות מסביב למקום בו צפויה לקום תוכנית המלונות.
1 צפייה בגלריה
העבודות בחוף פולג. הפעילים לא מוותרים
העבודות בחוף פולג. הפעילים לא מוותרים
העבודות בחוף פולג. הפעילים לא מוותרים
( פרטי)
כזכור, הפעילים הגישו בעבר עתירה נגד תוכנית המלונות של עיריית נתניה בחוף פולג, בטענה שזו מפרה הסכם פשרה שנחתם בתחילת שנות האלפיים. אלא שבית המשפט המחוזי דחה את העתירה שהוגשה. הפעילים החליטו לא לוותר וערערו על ההחלטה לבית המשפט העליון.
בעתירה שהוגשה בבית המשפט המחוזי בלוד נטען כי העירייה והוועדה המקומית החליטו, ''לתת היתר בניה שלא כדין לביצוע עבודות פיתוח, סלילה ותשתיות בחלק המערבי של אזור 'עיר ימים' בנתניה.
קראו עוד>>
"הכל בהיעדר תוכנית מפורטת כדין, בניגוד לחוק התכנון והבניה, ותוך הפרה של הסכם הפשרה שנחתם על ידי העירייה ביחס למתחם, וקובע שיש לבצע תכנון מחדש במתחם, ולאשר תוכנית מפורטת בטרם יוצא היתר בניה".
בנוסף, העותרים טוענים כי, "היתר בניה זה מנוגד לאמור בתוכנית המתאר, כלומר חוק שמירת הסביבה החופית.
"לכן דרוש אישור של הוועדה לשמירה על הסביבה החופית בטרם יינתן היתר בניה. יודגש כי לביצוע העבודות במסגרת היתר הבניה שהוצא שלא כדין יש השפעה סביבתית רבה, הואיל והכבישים והחניות מושא העבודות נמצאים בתחום רצועת ההשפעה של נחל פולג - בטווח של עד 100 מטרים מנחל פולג, ובקרבה לשמורת נחל פולג.
"לכן עולה צורך בהכנת תסקיר השפעה על הסביבה בטרם יוצא היתר בניה, ואישור רשות הניקוז. תסקיר שלא הוכן כנדרש" .
עוד נטען בעתירה כי ''על פי הסכם הפשרה, הוסכם כי לא יינתן כל היתר בניה ביחס לשטחים נשוא התכנון מחדש עד לאישורו כדין של התכנון מחדש בכל השטח, למעט היתרי בניה להקמת תשתיות ביוב, מים, ניקוז ושמירה על מבנים שקיימים בשטח שאינם רלוונטיים לעניין'', מובהר בעתירה.
העותרים מבקשים מבית המשפט שיורה על ביטול היתר הבניה. "לחילופין, להורות לוועדה המקומית להכין תסקיר השפעה על הסביבה נוכח ההשפעה הסביבתית הרבה של ביצוע העבודות ולקבל את אישור הוולחו"ף, משרד התחבורה ורשות הניקוז".
"אנחנו חוזרים ואומרים כי התוכנית לפיה מקדמת העיריה 6 בתי מלון ומאות בתי עסק בחוף פולג אינה סבירה ואינה מתאימה למציאות של ימינו'', מבהיר דודו סלמה ממובילי המאבק. ''לעירייה היה מספיק זמן לבצע תסקירי השפעה על הסביבה ולבצע תוכנית מידתית שתתאים לחוף ולא כל כך מסיבית".
''העירייה ממשיכה להפר את הסכם הפשרה", אומר חבר המועצה, רני אלוש, ממובילי המאבק. ''אנחנו ממשיכים לבקש מהתושבים: הצטרפו אלינו למאבק להצלת חוף פולג ולתרומות למאבק עצמו".
אדם טבע ודין והחברה להגנת הטבע השיבו לבית המשפט שהם תומכים בבקשת העותרים להוציא צו הפסקת עבודות.
מהעירייה נמסר: "העירייה תגיב בבית משפט. עבודות הפיתוח מבוצעות כדין, ולצערנו, מדובר בניסיון נוסף של העותרים אשר אינם משלימים עם תכניות מאושרות, החלטות מוסדות התכנון ופסיקת ביהמ"ש המחוזי שכבר דחה את טענותיהם בנוגע למתחם המלונאות ויישום הסכם הפשרה".
לעדכונים: חדשות נתניה