מזג האוויר הקריר שהחל בימים האחרונים והטפטופים הראשונים הבוקר (שלישי) בנתניה, העלו חששות בקרב תושבים שטוענים כי פתחי הניקוז בעיר אינם מוכנים להתמודדות עם כמויות גשם גדולות בשל שברים, חסימות, עלים ופסולת.
1 צפייה בגלריה
חורי ניקוז בנתניה
חורי ניקוז בנתניה
חורי ניקוז בנתניה
(צילום: פרטי)
"אני גרה בצפון העיר ואני כל הזמן מגלה פתחי ניקוז חסומים או שבורים. זה מטריד אותי כי צפוי לפי כל התחזיות מזג אוויר סוער, זה אומר סערות וכמויות מים גדולות. אני חוששת שיהיו הצפות ונזקים. חבל לי שהעירייה לא פעלה מבעוד מועד בנושא", אומרת מילכה אורן, תושבת האזור שגם צילמה בור שכזה ופנתה בגינו למוקד העירוני. "לחלק מהתלונות שלי מגיבים בעירייה וגם מתקנים, אבל יש עוד הרבה בורות במצב הזה שדורשים טיפול מיידי. חבל שלא מטפלים בבעיות האלו לפני החורף, כשיש עוד זמן ואפשרות לעבוד על זה".
"יש בכל העיר בעיה של פתחי ניקוז חסומים או שבורים, זה לא משהו שקורה רק במרכז העיר או בצפונה", מבהיר תושב נוסף. לטענתו, ''בכל שנה מבטיחים לטפל בתשתיות, אבל בפועל הנה חלפה שנה והתשתיות לא טופלו. בשביל מה אנחנו משלמים ארנונה? הגשם שיגיע ייצור פה הצפות, שגם יפגעו ברכוש וגם יקשו על ניידות ברחבי העיר".
קראו גם:
רז משולם, ועד מרכז העיר: "במרכז העיר ישנם כבישים רבים וקולטנים שבורים / חסומים ועוד. כאשר יהיה גשם, כמו כמעט כל שנה, הכבישים יהיו מוצפים. בכך התושבים לא יוכלו להתנייד ברחובות. לדוגמה: רחוב איתמר בן אבי. אנו מבקשים שיבצעו בימים הקרובים סריקה וטיפול בקולטנים אשר חסומים ותיקון בורות אשר יכולים להוות נזקים הן למכוניות והן להולכי רגל הן בכביש והן במדרכות''. לדבריו, ''יש ליקויים רבים שלא מתוקנים ואנו מרגישים שאין אחראי/ת מטעם מועצה העירונית על מרכז העיר".
מהעירייה נמסר: "העירייה ביצעה הכנה לקראת החורף כבכל שנה. אלפי קולטנים נוקו ברחבי העיר, לרבות ניקיון שוטף. במקרה של מקום נקודתי ניתן לפנות למוקד 106 וצוות יישלח לטיפול במקום".