הורים לתלמידים הלומדים בבית הספר היסודי יונתן ברחוב איתמר בן אבי בנתניה, מספרים כי הם חוששים לחיי התלמידים בעקבות שיפוצים של הנקז בכביש ובניית בניין בסמוך, המונעים מעבר בטוח של הולכי רגל. ביום חמישי האחרון החשש שלהם התממש כאשר ילדה בת עשר שעברה במעבר החציה ברחוב נפגעה על ידי רוכב אופנוע ופונתה במצב קל לבית החולים לניאדו עם חבלת ראש קלה. ההורים דורשים כעת פיקוח בכל שעות הלימודים במקום סמוך למשמרות הבטיחות, ולא רק ביציאה מבית הספר אלא גם בכביש המוביל אליו.
2 צפייה בגלריה
מעבר החציה בו נדרסה הילדה
מעבר החציה בו נדרסה הילדה
מעבר החציה בו נדרסה הילדה
(צילום: פרטי)
"הילדים שלנו מפוקרים", טוענת אמא לילד הלומד בבית הספר. "לא צריך לחכות לעוד אסון בשביל לטפל בזה. לפני 21 שנה נדרסה במקום הילדה שני איצקוביץ ועל שמה הוקמה כיכר בסמוך. למרות זאת, נהגים רבים ממשיכים להתעלם מחוקי התנועה ונוהגים פראות. זה אזור שמועד לפורענות. שיציבו בובות קרטון, שיוסיפו פסי האטה. העיקר שיעשו משהו, כי בחורף הסכנה תגבר עוד יותר. אסור לחכות עם זה. אנו מתריעים על הסכנה הזו מזה זמן רב ומבקשים כי בעירייה יפנו משאבים גם לנושא פיקוח ואכיפה באזור זה".
"אני בתור הורה לילד בכיתה ו' הלומד בבית הספר, חרדה מדי יום מהסכנה האורבת לו בדרכו לבית הספר", מבהירה נאווה תנעמי, סגנית יו"ר ועד הורים בבית הספר. לדבריה, ''אתמול (ראשון) היינו עדים לכך שרכב נסע במהירות ולא נענה לדרישות משמרות הזה''ב בסמוך למעבר החציה. זה פשוט מפחיד! בנוסף למעברי חציה מחוקים, המדרכה המובילה לבית הספר לא קיימת בשל העבודות על הנקז ובניין חדש שנבנה בימים אלו, מה שמגביר את הסכנה לילדים העוברים שם. אנו מבקשים להגביר את הפיקוח על ילדי משמרות הזה''ב, בשל החשש כי נהגים רבים לא מייחסים חשיבות לתפקידם, וגם לא לשינויים בתנועה ונוסעים מהר, לא עוצרים במעבר חציה ולכן מהווים סכנה מיידית להולכי הרגל".
קראו גם:

2 צפייה בגלריה
"הילדים שלנו מופקרים". המעבר ליד בית ספר יונתן
"הילדים שלנו מופקרים". המעבר ליד בית ספר יונתן
"הילדים שלנו מופקרים". המעבר ליד בית ספר יונתן
(צילום: פרטי)

"לצערנו אנו עדים למקרים רבים של דריסה במעברי חציה בקרבת בית ספר יונתן. זה הזמן לסיים את הסאגה הזאת ולהבטיח את בטחון הילדים והתושבים במיידי", מבהירה מירב רודה, יו"ר ועד ההורים בבית הספר. "קיימת ברחוב איתמר בן אבי בעיה חמורה של שדה ראיה לקוי, וגובה ורוחב האי תנועה במקום. לא מאפשרים לילדים והולכי רגל לחצות בבטחה. בנוסף, מעברי החציה מחוקים ולא נראים למי שנוהג במהירות גבוה וגם לא מונעים מהילדים לרדת לכביש כי הם אינם רואים אותם. אנו מבקשים פתרון מידי למצב הזה.
מה לדעתך צריך לשנות במקום?
"הרחבת האי תנועה, מעבר חציה מרומזר, הוספת פסי האטה והגברת הפיקוח במקום. 'זה שיש במקום הסדרי תנועה זמניים, לא פותר את אחריות העירייה לדאוג ולהבטיח את בטיחות הילדים".
מהחברה לפיתוח נתניה המבצעת את עבודות הנקז נמסר כי "האתר מגודר והקבלן נוקט בכל האמצעים לשמירה על הבטיחת באתר. כמו כן - ביצע מנהל ההנדסה מעברי חציה משני צידי אזור העבודות באופן המאפשר מעבר בטוח ממזרח למערב".