הסערה סביב מצעד הגאווה שצפוי להתקיים ביום שישי ממשיכה: פשקווילים נתלו במרכז העיר, הקוראים להפגין כנגד מצעד הגאווה. "בואו יחד איתנו להפגין נגד מצעד הגאווה הטומאה", נכתב במודעה שנתלתה בין היתר בבתי כנסת במרכז העיר, "נתניה בואו יחד לעצרת תפילה 'להסיר התועבה מקרבך'". על המודעות הודפס הלוגו של עיריית נתניה שהכחישה כל קשר למודעה והבהירה שמדובר בזיוף, והלוגו של תנועת הציונות הדתית "אריאל", שמכחישה כל קשר לפרסומים הללו.
3 צפייה בגלריה
הפשקוויל נגד מצעד הגאווה בנתניה
הפשקוויל נגד מצעד הגאווה בנתניה
הפשקוויל נגד מצעד הגאווה בנתניה
(צילום: פרטי)
במקביל לתליית השלטים, קבוצת ווטסאפ מחתרתית העונה לשם "מפריעים למצעד הטומאה" נפתחה, בה מתקיים שיח על הפגנה אלימה כנגד המצעד. בתיעוד שהגיע ל-"מיינט נתניה", נראה כי חברי הקבוצה מתארגנים ואוספים כלי נשק כגון אגרופנים, שוקרים חשמליים וגז פלפל לקראת המצעד. אחד מחברי הקבוצה אף תיעד את עצמו מחזיק אגרופן וסכין בסרטון.
קראו גם:
השיח בקבוצה מרמז על תגובות אלימות למצעד. "יהיו מכות?", כתב אחד מחברי הקבוצה. "אחי אנחנו נגרום לזה שיהיה רק תבוא אחי וזהו", הגיב לו חבר קבוצה אחר. "אני מאמין שב-90 אחוזים יהיו", הגיב חבר קבוצה נוסף. "מזיינים תאמא שלהם השרמוטות האלה", הגיב אחד מחברי הקבוצה.
3 צפייה בגלריה
התכתבויות מאיימות נגד המצעד
התכתבויות מאיימות נגד המצעד
התכתבויות מאיימות נגד המצעד
(צילום: מתוך קבוצת הווטסאפ)
נזכיר כי בימים האחרונים הושחתו שלטי החוצות ברחבי העיר המודיעים על מצעד הגאווה, כאשר אחד המשחיתים אף תועד כשהוא מבצע את המעשה. תלונות הוגשו למשטרה על ידי תנועת "גאווה בנתניה" שעומדת מאחורי המצעד, ועל ידי סגנית ראש העירייה טלי מולנר, שכבר הודיעה על השתתפותה במצעד. במקביל, תוגברה האבטחה באירועי הגאווה ברחבי העיר.
3 צפייה בגלריה
תמונה מאיימת לקראת המצעד
תמונה מאיימת לקראת המצעד
תמונה מאיימת לקראת המצעד
(צילום: מתוך קבוצת הווטסאפ)
"תליית מכתב שקרי ונוראי זה מצטרף לשורה של מעשי אלימות להט"בופובים שארעו בעיר בשבוע האחרון", הגיבה סגנית ראש העירייה טלי מולנר על הנושא, "השחתת שלטי החוצות והקריאה למוות למשתתפי המצעד, פתיחת קבוצת ווטסאפ בשם ״מפריעים 'למצעד התועבה' בה נתבקשו החברים בה להצטייד בגז פלפל ולהגיע מוכנים למצעד, וכעת מכתב זה.
"אדגיש כי בנוסף לתלונה שהגשתי השבוע במשטרה הועברו כמובן גם יתר החומרים למשטרה .צר לי על קומץ פרימיטיביים המנסה לחבל בזכות החוקית שלנו לצעוד בשמחה ובגאווה ברחבי העיר ואני מקווה שהרוע והחושך לא יפגע בתהלוכה והארוע יתקיים ללא הפרעות. העיר שלנו היא עיר שווה ושיויוניות ויש בה מקום לכולם לא ניתן לאף אחד לערער ולפגוע בעובדה זו".
תנועת אריאל בתגובה: "הפרסום לא יצא מטעם תנועת אריאל ואין לנו מידע מי עומד מאחוריו. בתנועת אריאל מעל ל15,000 חניכים בכל רחבי ישראל שמחונכים לפעול בכבוד לכל אדם, מתוך תפיסה תורנית ולאומית".
מתנועת "גאווה בנתניה" נמסר בתגובה: "מצעד הגאווה בנתניה יתקיים ביום שישי הקרוב באופן מכבד לכלל האוכלוסיות בעיר, מתוך ערכים של אהבת חינם וקבלת האחר. קבוצת "גאווה בנתניה" הזדעזעה לגלות שיש קהל בעיר שהחליט להפגין ולצעוד מתוך שנאת חינם ורצון לפגיעה באחר. אין שום סיבה שתושבי נתניה המזדהים כחלק מהקהילה הגאה יסתובבו ברחובות העיר בחשש ובסכנה!
תנועת אריאל והעירייה התנערו מפרסומים אלה - אשר משתמשים בלוגואים שלהם. מלבד אותה התנערות דלה, אנחנו מצפים לשמוע אילו צעדים מתכוונים לנקוט באותם גופים על מנת למגר את האלימות והשנאה הקיימת בהם".
כל העדכונים - חדשות נתניה