שרידיו של צב ים ענק נמצאו לאחרונה על ידי עוברי אורח, בסמוך לאזור וינגייט. תושבים מדווחים כי שרידי הצב נמצאים במקום כבר מספר שבועות, אך טרם פונו על ידי גורם מוסמך.
1 צפייה בגלריה
הצב הענק בחוף
הצב הענק בחוף
הצב הענק בחוף
(צילום: ליאור שבתאי)
הסיבה - גופתו של צב הים נמצאת על שטחה של רשות הטבע והגנים, ולא על שטח חוף השייך לעיריית נתניה, והמדיניות של הרשות היא להימנע מלפנות גופות של צבי ים, שהן לדבריה חלק מהמערכת האקולוגית.
"פניתי למפקח הימי ברשות הטבע והגנים, דיווחתי על כך", אומרת סגנית ראש העירייה טלי מולנר, מחזיקת תיק החופים, "הוא ענה לי 'צבים מתים אנחנו משאירים בשטח, עד שהם מתפרקים, או שהסרטנים אוכלים אותם. גם אם היינו רוצים, אי אפשר לאסוף את כל הצבים המתים, יש לנו כל יום בין חמישה לעשרה דיווחים על צבים מתים'.
קראו גם:
"בגלל שהשטח הוא שטח של רשות הטבע והגנים, אסור לנו להכניס לשם עובדי ניקיון ואכיפה. אנחנו בחופי נתניה מטפלים גם בצבים המתים וגם בצבים החיים, נפנה אליהם שוב בנושא".
"בתקופת הקיץ רואים עלייה בכמות הדיווחים על צבי ים מתים", אומרים בתגובה ברשות הטבע והגנים, "אנחנו מעריכים שהכמות הגדולה של צבים מתים קשורה בכך שאנו נמצאים בעונת הרביה - בעונה זו הצבים מתקרבים לחוף בכדי להזדווג ולהטיל והם יותר חשופים למפגעים מהרגיל. הרשות אינה מפנה צבים מתים בשטח והם משמשים מזון כחלק מהמערכת האקולוגית".
כל העדכונים - חדשות נתניה