הורים במתחם הגנים "מאיר וגוסטה" בקריית השרון, טוענים כי כבר זמן מה ילדיהם חוזרים הביתה עם פצעים וצלקות, לאחר משחק בחול במתחם. ההורים מספרים כי ילדיהם נדבקים בחיידק האימפטיגו, כתוצאה ממגע עם צואת חתולים בחול, שלטענתם לא מסונן ולא מוחלף. ההורים ביקשו להחליף את החול לדשא סינטטי, אך סורבו. הסיבה לדבריהם - התורמת שתרמה את המתחם לא מסכימה.
1 צפייה בגלריה
פצעי אמפטיגו בילדי הגן
פצעי אמפטיגו בילדי הגן
פצעי אמפטיגו בילדי הגן
(צילום: פרטי)
"יש לי שני ילדים במתחם. משנה שעברה, הילדים שלי חוטפים אמפטיגו. יש לי תשעה אישורים רפואיים שכל פעם הם מקבלים זיהומים בעור, שנגרמת בדרך כלל מצואת חתולים. אותה צואה שנמצאת בחול במתחם", אומרת אמא בגן, "אותה צואה נמצאת בחול בחצר, שאינו מכוסה. לא מדובר על ארגז החול, אלא כל החול מסביב. הוא לא מסונן ולא מוחלף, ואי אפשר לשתול דשא טבעי או להחליף לדשא סינטטי, כי התורמת לא מסכימה.
קראו גם:
"הילדים מצולקים, פיזית ונפשית. ילד עם צלקת כזאת, אף אחד לא רוצה לשחק איתו ולהתקרב אליו. וזה ממש לא רק ילד אחד. אני לא מבינה למה זה צריך להגיע למצב הזה. פנינו לעירייה מספר פעמים, וכל פעם הם חוזרים על התשובה הלקונית, שאי אפשר להחליף את החול כי התורמת לא רוצה. למה הרצון של התורמת הוא יותר חשוב מהבריאות של הילדים שלנו?"
"ההורים ביקשו להחליף את החול בדשא סינטטי, אבל התורמת לא מאשרת, כי זה פוגע בנראות", אומרת אמא אחרת בגן, "הילדים שמשחקים בחול סובלים מפצעים בעור כבר חודשים ארוכים. הם ממש צריכים לקבל טיפול אנטיביוטי".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "בשבועות הקרובים ייערך סיור יחד עם התורמת של הגנים ואנשי המקצוע, לבחינת הנושא מחדש. במקביל, מינהל החינוך, ירענן את הנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך, לפיהן על הצוות החינוכי לגרף את ארגזי החול בכל בוקר ולוודא שבסוף היום ארגז החול יכוסה ביריעה באופן הרמטי".
כל העדכונים - חדשות נתניה