מאז פרוץ מגפת הקורונה מציפים את הרשתות החברתיות סרטונים המתעדים פקחים ושוטרים מחלקים דו"חות לאזרחים - מה שמוביל לירידה באהדת הציבור לאוכפי החוק. כדי להציג את המציאות מהצד השני מספר צחי יצחק, פקח עירוני בעיריית נתניה עם ותק של שמונה שנים בתפקיד, על הקשיים והדו"חות, ועל הדרך מנפץ כמה מיתוסים.
1 צפייה בגלריה
צחי יצחק. "אנחנו לא אהודים בקרב חלק קטן מהציבור"
צחי יצחק. "אנחנו לא אהודים בקרב חלק קטן מהציבור"
צחי יצחק. "אנחנו לא אהודים בקרב חלק קטן מהציבור"
(צילום: פרטי )
קראו עוד:
"זו תקופה לא פשוטה", אומר יצחק. "עם כל זה שאנחנו 'נלחמים' באנשים כדי שישימו מסכות ויימנעו מהתקהלויות, אנחנו אנשים בעלי משפחות, אז אנחנו נזהרים מאוד גם על עצמנו. העבודה אינטנסיבית יותר, אבל רוב הקהל ממושמע".
מה מצב עטיית המסכות בנתניה?
"הרוב המוחלט עוטה מסכות, אבל קורה לי גם הרבה שאיך שאנשים רואים אותי מרחוק, הם שמים מסכה. חשוב להדגיש שכל דו"ח ניתן לפי שיקול דעת. יש מצבים שאנחנו נותנים, ויש כאלה שאנחנו מתחשבים בהם. אנחנו משתדלים כמה שפחות לפגוע בכיס של האזרח. אבל אם יש מצב שבו אנחנו חייבים לתת דו"ח, אנחנו נותנים".
ומה לגבי בעלי עסקים שפותחים בניגוד להנחיות? גם שם יש שיקול דעת?
"בוודאי, זה דו"ח לא קטן. אנחנו חושבים הרבה לפני שנותנים דו"ח כזה. לרוב אנחנו מזהירים לפני, אבל מי שלא נשמע להוראות פעם-פעמיים, מגיעים לשלב של דו"ח".
איזה תירוצים אתה שומע?
"לא מזמן נתקלתי בנהג הסעות שירד מהאוטובוס ללא מסכה. איך שהוא ראה אותנו, הוא התחיל להתמתח. שאלתי אותו 'מה אתה עושה? למה אתה בלי מסכה?' הוא אומר לי 'ספורט, אני מתמתח'. היה לי בעל מסעדה שראה אותי מרחוק וסגר על הלקוחות שלו את התריס מבחוץ. אני מגיע למקום, שומע דפיקות מבפנים על התריס. איך שהוא פתח את התריס, אנשים יצאו מהמסעדה וצעקו עליו - אלה היו הלקוחות".
מה המיתוס הכי נפוץ שאתה נתקל בו?
"נתקלתי בהמון אנשים שחושבים שיש לנו איזו מכסה או שאנחנו מקבלים אחוז מהדו"חות. זה הזמן להגיד: אנחנו לא מקבלים כלום מהדו"חות האלה, אנחנו רק עושים את העבודה שלנו".
יש לך מסר לציבור?
"ידוע לי שאנחנו לא אהודים בקרב חלק קטן מהציבור, אבל הרוב המוחלט מבין את עבודת הקודש שאנחנו עושים. המסר שיש לי הוא שאנשים ישמרו על מרחק, יעטו מסכות וישמרו על ההנחיות. אנחנו מאחלים לכולם שהסגר הזה והמגפה הזו יהיו מאחורינו, כדי שכולנו נחזור לעבוד כרגיל".
כל העדכונים - חדשות נתניה