למה נתניה?
"רבי נתן. נתניה מלשון רבי נתן. נתניה עיר הקודש. האור מתגלה דווקא מתוך האפלה. נולדתי בנתניה ואני אוהב מאוד את נתניה ואת האוכל הטריפוליטאי. המקום הכי חזק בארץ בצדקה זה נתניה. מכל הארץ באים המפיצים של רבי נחמן לנתניה. יש בעיר קהל חם, אנשים עם לב וקשת מאוד רחבה של אנשים, מהמזרחי עד האשכנזי, פסיפס מאוד מגוון. מתוק מדבש".
1 צפייה בגלריה
הרב שלום מכלוף
הרב שלום מכלוף
הרב שלום מכלוף
(צילום: אסף פרידמן)
עם מי היית רוצה לשבת לדרינק?
"עם רבי נחמן מברסלב. הייתי שואל אותו: 'איך אתה רואה אותי?' מאוד מסקרן אותי לדעת, כי הוא הרב והמורה הרוחני שלי. סקרנות כזאת".
המקום האהוב עליך בעיר?
"החדר שלי במרפסת".
משהו לא שגרתי שעשית?
"יש הרבה דברים לא שגרתיים שעשיתי. אני כמעט עשרים שנה בתשובה. למעשה, אין דבר כזה לחזור בתשובה. זה כל יום מחדש. לא מזמן בירכתי את מכבי נתניה באצטדיון שלהם ממש על המגרש".
מה נתנייתי בעיניך?
"נתנייתי בעיניי הוא כל מי שיש לו מצד אחד לחץ התנהלותי ומצד שני סבלנות אינסופית. השלמות הזאת של הלחץ וההכלה זה משהו נתנייתי. לב גדול ולחץ גדול שמתמזגים למשהו שנקרא נתנייתי. הייתי שמח מאוד מאוד שכל נתנייתי יגיע ולו פעם אחת בימי חייו לקבר של רבי נחמן באומן, בזמן של ראש השנה. באמת יש שם אור של עצמאות וודאות שאי אפשר לקבל באף מקום אחר. לדעתי, כל יהודי צריך להגיד 'את הניקוב הזה בכרטיסייה עשיתי'".