בראיון שקיימה היום (ד') ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, ברדיו 90, אמרה כי מי שהשתתף בהפגנות האלימות בלוד מבין המגזר הערבי בעיר, צריך לשלול לו את האזרחות ואת זכויותיו האזרחיות. את הדברים אמרה בתוכנית "יומן תשעים".
1 צפייה בגלריה
מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם:
"כל אחד שהשתתף בתהלוכה בלוד, זרק אבנים לעבר בניינים ובתים, לא אכפת להם אם הם יפגעו בילדים וחפים מפשע, לכל אלה הייתי שוללת את האזרחות הישראלית בכלל", אמרה ראש עיריית נתניה, "את כל הזכויות הייתי שוללת מהן. כל מי שהשתתף בהפגנה הזאת והשליך אבנים, ונקט באלימות, הייתי שוללת ממנו את כל הזכויות".
"הם לא יכולים להרשות לעצמם לעשות את מה שהם עושים היום ליהודים, זה לא יכול לעבור בשקט", הוסיפה, "יש גבול גם להבלגה של הציבור היהודי. אנחנו יכולים להתחיל לשרוף אחד לשני את הרכבים, השאלה היא לאן נגיע. אנחנו רוצים לשרוף את הבית כשכולנו יחד גרים פה?".
פיירברג-איכר גם הגיבה על חגיגת חג הרמדאן, שכן בכל שנה מגיעים אוטובוסים מיישובים ערביים לנתניה במסגרת חגיגות הרמדאן. "כל שנה הם חוגגים פה בברכה, השנה אנחנו לא נאפשר להם להיכנס אל העיר", אומרת פיירברג-איכר, "ככל שאנחנו יכולים לחסום את העיר ולמנוע את כניסת האוטובוסים, נעשה זאת, וזה חבל".
דבריה של פיירברג-איכר התקבלו בתמיכה לצד ביקורת, תלוי את מי שואלים בקשת הפוליטית בעיר. "מרים אומרת מה שהיא חושבת בעידנא דריתחא , כנראה שהיא לא ירדה לסופם של דברים. אני לא חושב שמה שהיא הציעה זו הדרך הנכונה", אומר נתי ריגלר, יו"ר סניף מרצ נתניה וחבר מועצה מטעם המפלגה לשעבר.
לדבריו, "מה שצריך היה לעשות זה לשלוח כוחות שיטור גדולים, לעצור את הפורעים ולהעמיד אותם לדין. כאשר המשטרה רצתה לפנות מפגינים בבלפור, היא עשתה את זה בכל הכוח. באותו ערב הביאה אותם בבית המשפט לדיון מעצרים. למה כאן המקרה היה שונה?".
"אני גם חושב שצריך לשלול להם את האזרחות. רוצה להפגין? בוא תפגין. אבל להפגין באלימות? מה זה?", אומר דודו מימון, יו"ר סניף הליכוד בנתניה, "להוריד דגלי ישראל ולשים דגל פלסטין? במדינה אחרת היו יורים בו. אתה רוצה פלסטין? לך תחיה בעזה.
"מבחינתי צריכים לשלול להם את האזרחות. כל מי שהולך נגד המדינה, לא רק לשלול לו את האזרחות גם להוציא אותו מהמדינה. עם כל הכבוד, אתם רוצים לחיות פה? תחיו בשלום, קבלו פה עבודה, פרנסה. אבל באלימות? לא יכול להיות מצב כזה".
כל העדכונים - חדשות נתניה