אזעקות הופעלו ביממה האחרונה בעקבות ירי רקטות מרצועת עזה לאזור השרון. נכון לעכשיו, לא ידוע על נפילות באזור נתניה, אך תושבים מדווחים על יירוטים של כיפת ברזל בשמי העיר.
1 צפייה בגלריה
השריפה בחורשת הסרג'נטים
השריפה בחורשת הסרג'נטים
השריפה בחורשת הסרג'נטים
(צילום: ליאור בוסי.)
קראו גם:
הנפילה הקרובה ביותר לעיר היא במושב פורת במועצת לב השרון, שם רקטה נפלה בשטח פתוח חקלאי וגרמה לשריפה, עליה השתלטו כוחות כיבוי והצלה. "עצרנו את הרכב בצד בעקבות האזעקה ואז שמענו 'בום' עוצמתי", מספר תושב האזור שהיה עד לנפילה, "זה היה מטורף. זה היה ממש כמה מאות מטרים ספורים מאיתנו. החלונות של הרכב שלי רעדו".
בעקבות הירי, ראש עיריית נתניה מרים פיירברג החליטה כי היום (רביעי) לא יתקיימו לימודים כלל. מדובר על ביטול הלימודים בכל מסגרות החינוך, החינוך המיוחד, הרווחה והצהרונים בעיר. בנוסף, לא יתקיימו שירותי הסעות ללומדים בעיר ומחוצה לה. מלבד מוסדות החינוך, גם חופי הרחצה לא יהיו פעילים ולא יתקיימו בהם שירותי הצלה. כמו כן, לא תתקיים קבלת קהל בבנייני העירייה, וכלל האירועים שתוכננו בעיר יבוטלו. גם מסגרות החינוך הבלתי פורמלי לא יפעלו היום.
בנוסף, בשל הנחיות פיקוד העורף, העירייה החליטה אמש לפתוח את המקלטים העירוניים בעיר, ולפתוח את מרכז ההפעלה העירוני (החפ"ק). רשימה מלאה של כל המקלטים בעיר ניתן למצוא כאן.
ובמקביל, שריפה פרצה אמש בסביבות השעה 23:00 בחורשת הסרג'נטים בקריית השרון. אין חשד כי מה שגרם לשריפה היה נפילה של רקטה או שארית של יירוט, וטרם התגלתה הסיבה לפרוץ השריפה. "אתמול בסביבות השעה 23:00 קיבלתי פניות שפרצה אש בחורשה", אומרת סגנית ומ"מ ראש העירייה ותושבת השכונה, שירי חגואל סידון, "פניתי מיד לצוות שלי במוקד העירוני שיש לנו למקרים דחופים ועודכנתי כי צוותי כיבוי אש כבר בדרכם למקום. הכל היה זריז מאוד.
"כשהגעתי לחורשה לאחר מספר דקות מכבי האש כבר פעלו במקום במרץ וכיבו את האש. האש פרצה בצד המזרחי של החורשה, קרוב לרחוב דרך הפארק. לפני מספר שנים הותקנו עמודי כיבוי אש במספר מוקדים בחורשה כך וישנם גם שבילים היקפי מסודר כך שהכל התנהל מהר ובקלות. בחורשה פגשתי את לירון גליק וגיא שחר שגרים מול החורשה ומעורבים בכל מה שקורה בה. ממה פרצה האש? אנחנו לא יודעים. אבל לדעת צוות כיבוי האש אין כל קשר עם הרקטות שנורו והיירוטים. זה היה כשעתיים לפני שפרצה הדלקה".
בנוסף, בעקבות הפרות הסדר בעיר לוד, נסגר אמש קטע המסילה בין תחנות תל אביב ההגנה ולוד. בשל סגירת הקטע, לא יפעלו רכבות בקו בית שמש - נתניה. רכבות בקווי הנסיעה נהריה - באר שבע וכרמיאל - באר שבע יסיימו את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת תל אביב ההגנה.
כל העדכונים - חדשות נתניה