בבית החולים לניאדו נפתחה בימים האחרונים מחלקת שיקום גריאטרי. המחלקה תעניק טיפול שיקומי למגוון רחב של מטופלים שעברו אירוע מוחי, ניתוח אורטופדי או מחלה קשה שבעקבות נפגעו מיומנויות תפקוד בסיסיות כמו הליכה או עמידה יציבה.
1 צפייה בגלריה
אחד המכשירים במחלקה החדשה בבית החולים
אחד המכשירים במחלקה החדשה בבית החולים
אחד המכשירים במחלקה החדשה בבית החולים
(צילום: בית החולים לניאדו)
מטרת הטיפולים שיוצעו למאושפזים במחלקה הינה שיפור התפקוד, עד לכדי חזרה לתפקוד עצמאי וחזרה למגורים בחיק המשפחה. כמו כן, לצד מחלקת האשפוז תפעל יחידת אשפוז יום, בה יקבלו סיוע מטופלים המתגוררים בביתם ומגיעים מדי יום.
פתיחת המחלקה התאפשרה הודות לרכש של מכשור רפואי-שיקומי מתקדם, המאפשר למטופלים לתרגל הליכה קדימה, אחורה ולצדדים ועמידה יציבה במקום. המכשיר שנרכש, הינו תוצרת חברה ישראלית ושמו Balance Tour. המחלקה תכיל בשלב ראשון 15 מיטות אשפוז והיא מתוכננת לגדול בהמשך, בהתאם לביקוש.
ד"ר ורד חרמוש, מנהלת האגף הגריאטרי, מסבירה כי "מחלקת שיקום הינה שלב הכרחי בדרך של המטופלים לחזרה לתפקוד לאחר אירוע קליני דרמטי. המחלקה תאפשר רצף טיפולי המתחיל במחלקה בבית החולים ונמשך במחלקת השיקום, הרצף הטיפולי מונע גם טראומה ומעבר לא חלק של המטופלים מהמחלקה לשלב השיקום. כל זאת לצד מתן מענה רפואי ברמה הגבוהה ביותר על ידי צוות מיומן בתחום השיקום".
נדב חן, מנכ"ל לניאדו ציין עם פתיחת המחלקה כי "זיהנו את הצורך הקיים בקרב תושבי נתניה והשרון במחלקת שיקום והחלטנו לקחת על עצמנו את המשימה החשובה הזו. אין ספק כי המחלקה מצוידת במכשור הטוב ביותר הקיים ובעזרת ה', תאפשר למטופלים לשוב ליכולות תפקוד".