הועדה המחוזית לתכנון ובניה החליטה לאחרונה לדחות את התכנית לבנות שני מגדלי ענק בני 24 קומות ברחוב הדקל שבקריית השרון, שתוכננו לאכלס כ-124 יחידות דיור, זאת במקום 17 יחידות הדיור המאושרות בשטח כיום. התכנית הגיעה לוועדה המחוזית לאחר שנדחתה בועדה המקומית, אך כעת כאמור, נדחתה גם בוועדה המחוזית.
1 צפייה בגלריה
שטח הפרויקט
שטח הפרויקט
שטח הפרויקט
(צילום: אלכס בלכרוב)
מדובר בהישג במאבק של תושבי קריית השרון בתכנית, מאבק שנמשך מעל שנה, כאשר לפני מספר חודשים נאלצו התושבים אף לצאת למאבק משפטי, לאחר שהוגשה מטעם הקבלן עתירה כנגד נציגי התושבים והעירייה, זאת לאחר שהתוכנית נדחתה בועדה המקומית. לצורך המאבק המשפטי, התושבים גייסו סכום של כ-35 אלף שקלים, והשיבו לעתירה, שכאמור לא צלחה ולא הפכה את החלטת הועדה המקומית לדחות את התכנית.
קראו גם:
"ועד קריית השרון מברך ומודה על החלטת הוועדה המחוזית לדחות את תוכנית הדקל", אומר גיא שחר, חבר ועד קריית השרון, "כמו שאמרנו לאורך כל הדרך, וקיבל חיזוק בהחלטת הוועדה המחוזית, לקריית השרון יש תוכנית בניין עיר טובה, חדשה ועדכנית, אין שום סיבה לשנות אותה. מסביב לקריית השרון מתוכננות סדר גודל של 5,000 דירות בעוד שבקריית השרון מתוכננות, ועדין לא נבנו במלואן, 3,070 יח"ד בלבד. מדובר ביותר מהכפלת כמות הדירות במרחב ואין באמת צורך לעשות שינויים בתוכנית הקיימת ולצופף את קריית השרון.
"אנו מקווים שבעתיד עיריית נתניה תטמיע מדניות של שיתוף ציבור לתוכניות מסוג זה ואף תיישם מדניות "מסלול ירוק" לקבלנים ויזמים שיקדמו שיתוף ושקיפות ציבוריים. זה המקום להודות לראש העיר, הגב' מרים פיירברג ויו"ר הוועדה המקומית בזמנו מר אלון אלרואי שקידמו דיון חוזר בתוכנית הדקל. לצוות המקצועי במנהל הנדסה בעירייה ומהנדס העיר, אדר' ארז טל, שעמדו על דעתם המקצועית לאורך כל הדיונים ואמרו בצורה ברורה כי התוכנית קיצונית ואינה תואמת את הסביבה. תודה לחברי מועצת העיר שדחו את התוכנית גם בהצבעה בוועדה המקומית. תודה לעו"ד צבי פפרברג ועו"ד אלי גון שליוו אותנו בהליכים המשפטיים והתכנוניים. ותודה ענקית לכל תושבי קריית השרון ונתניה כולה שהתגייסו ותרמו מכספם וזמנם כדי לעצור את התוכנית. זה הישג של כל התושבים והפעילים, גאווה גדולה".
לעדכונים - חדשות נתניה