ב-18 ביוני, צפוי להתקיים בנתניה מצעד הגאווה השני במספר, לאחר בשנה שעברה המצעד לא התקיים בשל מגפת הקורונה. בגלל שהמצעד אינו זוכה לתמיכה עירונית, התנועה המארגנת, "גאווה בנתניה", פונה לציבור במטרה לגייס כספים כדי לקיימו.
1 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה הראשון. מבקשים את עזרת הקהל
מצעד הגאווה הראשון. מבקשים את עזרת הקהל
מצעד הגאווה הראשון. מבקשים את עזרת הקהל
(גאווה בנתניה)
"האירוע הזה הוא בעצם אירוע פרטי, שנעשה ללא תמיכת העירייה", אומר ניר חן, רכז "גאווה בנתניה". "יש לנו בעיות במימון בכל מיני דברים, ואנחנו צריכים את עזרת הקהל שתומך בנו. אנחנו מבחינתנו רוצים שיהיה מצעד כל שנה.
"אנחנו מחפשים ליצור איזשהו סטנדרט מסוים לחודש הגאווה, כמו בהרבה מקומות בארץ, שבחלקם יש תמיכה של העירייה ובחלקם אין. המצעד בנתניה הוא בעל אופי אחר, הוא לא כמו המצעד בתל אביב, הוא פחות מוחצן ותיירותי, הוא יותר סביב ערכים של קבלת האחר ושוויון, וסביב הנצחת העובדה שיש קהילה גאה גם בנתניה.
קראו גם>>>
"אם נער או נערה שנמצאים בתוך הארון וגרים בנתניה, אז המטרה היא לא לגרום להם לחשוב שהם צריכים לעבור לתל אביב ברגע שהם ישתחררו מהצבא כדי שיהיו להם חיים טובים, וכדי שהם יוכלו ללכת יד ביד עם בן הזוג בלי שיזרקו להם הערות. המטרה היא לגרום לאנשים להבין שהם יכולים להיות מי שהם, גם אם זה כאן בנתניה".
יש קנאה בערים בהן הרשות המקומית משתתפת במימון וארגון המצעד?
"כן זה חורה לי. במיוחד בזמנים כאלה, שהממשלה לא עושה משהו בנושא. חשוב להבין שיש משמעות מאוד גדולה לגוף כמו העירייה שבא ומחבק את הקהילה ומבין את המשמעות של זה. ברגע שהעירייה לא נותנת תמיכה רשמית, אתה יכול אולי להבין מזה שאין לך כל כך מקום פה.
"יש גם כמה עיריות שתולות דגלים לציון חודש הגאווה. עיריית נתניה לא עושה את זה. אמנם העירייה האירה את איצטדיון נתניה בצבעי גאווה, אבל סירבה לתלות דגל במבנה העירייה".
במצעד שעבר ספגתם איומים, אתם ערוכים לתרחיש דומה?
"אנחנו מצפים לזה. האירוע הולך להיות מאובטח בצורה הטובה ביותר כי הוא מתקיים בשיתוף פעולה עם המשטרה.
"יש את החשש מקולות הרקע האלה. אני מאמין שאם תהיה אבטחה אז יהיה בסדר, אבל בסופו של דבר ההומופוביה פה בעיר חיה ונושמת, ולא קשה לאתר אותה. פרסמתי פוסטים לדוגמא בנושא בכמה קבוצות עירוניות וישר היו כמה תגובות הומופוביות בנושא, יאמר לזכות הקבוצות שהן נמחקו די מהר".
המצעד צפוי להתקיים בשעות הבוקר ביום שישי, ה-18 ביוני. מסלול המצעד יחל בטיילת שקד בשדרות ניצה, ויסתיים בכיכר העצמאות.
לעדכונים: חדשות נתניה