לפני כשלושה חודשים, וירג'יני אזולאי מנתניה הגישה תלונה למשטרת ישראל, לאחר שתיעדה את המטפלת של אמה, עובדת זרה מאוזבקיסטן, נוהגת באמה לטענתה באגרסיביות ואלימות, באמצעות מצלמות אבטחה שהתקינה בבית.
1 צפייה בגלריה
התעללות בקשישה בנתניה
התעללות בקשישה בנתניה
התעללות בקשישה בנתניה
(צילום: פרטי, מתוך הסרטון)
להפתעתה, לפני כשבוע, פרקליטות מחוז מרכז שקיבלה את התיק מהמשטרה, הודיעה לה כי התיק נסגר מכיוון ש-"לא נמצאו ראיות מספיקות להעמדה לדין". הסרטונים שהועברו כראיות לפרקליטות, הגיעו לידי "מיינט נתניה", ומכילים תיעוד של יחס אגרסיבי מצד המטפלת לאמה של אזולאי, בטי ללוש בת ה-74, הסובלת מדמנציה.
“המטפלת הגיעה אלינו ביוני בשנה שעברה, אבא שלי היה עוד בחיים, הוא היה בריא, אמא שלי היא זאת שהייתה חולה", מספרת וירג'יני אזולאי ל-"מיינט נתניה".
"אבא נפטר אחרי חודשיים, ואנחנו כמעט כל יום הלכנו לראות את אמא, להישאר איתה, וכבר בזמן השבעה התחלנו לראות שהמטפלת עושה הכל בכוח עם אמא שלי, מאוד אגרסיבית. אחרי זה, התחלנו לראות סימנים של אלימות בגוף של אמא, אז שמנו מצלמות, היא אפילו ידעה על המצלמות, ואז ראינו את הסרטונים. אני לא רוצה לחשוב מה היא עשתה כשלא היו מצלמות.
קראו גם:
"פיטרנו את המטפלת בסוף פברואר, והתלונה למשטרה הוגשה בתחילת מרץ. להפתעתנו, קיבלנו הודעה שהחליטו לסגור את התיק. אני לא יודעת אם הפרקליטות חשבה שאולי הולכים לבטל לה את הויזה ובגלל זה חשבו שלא צריך להגיש נגדה אישומים, אבל אני יודעת בוודאות שאותה מטפלת מועסקת כיום במקום אחר באזור השרון".
"אני רוצה שהסיפור הזה יתפרסם, כי אני רוצה שהפרקליטות תעשה את העבודה שלה, ואני יודעת שזו הדרך היחידה", מוסיפה וירג'יני. "אני לא רוצה שאף קשיש אחר יעבור מה שאמא שלי עברה. אני לא יכולה לישון ולדעת שהיא עובדת אצל אנשים בלי הגנה. ברוך השם לאמא שלי יש שתי בנות, היינו כאן ושמנו לב. יש אנשים מבוגרים שאין להם משפחות, או אנשים שדואגים להם. וזה גם מראה שהחברות שמעסיקות את המטפלים לא בודקים אותם מספיק, עובדה שקרה מה שקרה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת התלונה המשטרה פתחה בחקירה . עם סיום החקירה הועבר התיק להחלטת הפרקליטות. למתלוננת עומדת הזכות להגיש ערר על החלטת הפרקליטות שלא להגיש כתב אישום".
להלן תגובת הפרקליטות: "לאחר בחינת מכלול הראיות, הוחלט לגנוז את התיק. לאור האמור עודכנה המתלוננת בהחלטה ובכלים העומדים ברשותה לערור על החלטה זו".
לכל העדכונים - חדשות נתניה