הורים לילדים שלומדים בגן 'אלוטף' של עמותת אלוט, הממוקם בשכונת אזורים בנתניה, מודאגים ממחסן בקרבת הגן שגגו עשוי אסבסט. הגן הוא גן חינוך מיוחד על הרצף האוטיסטי לפעוטות בגילאי שנתיים עד שלוש.
ועד ההורים של הגן פנה לדבריו פעמים רבות לעירייה בטענה שמדובר במפגע מסוכן והאסבסט מתחיל להתפרק. "אין לנו ברירה אלא לשים את ילדינו בגן הזה, מפני שמדובר בחינוך מיוחד. האסבסט במצב לא טוב, ואנחנו מודאגים", אומרת אחת האימהות.
1 צפייה בגלריה
מתחם הגן וגג האסבסט
מתחם הגן וגג האסבסט
מתחם הגן וגג האסבסט
(צילום: באדיבות התושבים)
מדובר במחסן החירום הגדול של עיריית נתניה בעל חיפוי גג אסבסט גדול. הוא נמצא במקומו כבר עשרות שנים אבל התחיל להוות מטרד כשהבנייה באזור הצטופפה ומבנים נוספים החלו לקום בסמוך לו. כיום הוא נמצא צמוד למעון הילדים, ובקרבה לבית ספר אמית עמיטל, לקופת החולים 'כללית' ולבניינים החדשים של שכונת אגמים.
ועד ההורים של הגן פנה על מנת לבדוק את תקינות הגג. "אחרי פניות רבות העירייה טוענת שהגג שלם ועומד בתקן, אבל עדיין אני לא בטוחה בכך שלא מדובר בסיכון משמעותי, כי תמיד יכול להיות שבר", אומרת האם.
ההורים מבקשים מהעירייה לבדוק נחיצותו של המחסן, או אפשרות להחלפת האסבסט בחומר אחר שאין בו פוטנציאל להזיק לילדיהם.
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "במסגרת סקר אסבסט שערכה העירייה נבדקו גם מחסני החירום, נשוא התלונה. נמצא כי מצב האסבסט תקין על פי חוק ואין צורך לפנות אותו. יודגש כי הגג נבדק אחת לתקופה ע"י נציגי האגף, לרבות מפקח בתחום אסבסט וסוקרת אסבסט מוסמכת".