נהגי "אגד תעבורה" הפגינו השבוע סמוך לתחנה המרכזית בנתניה, במחאה על תנאי המכרז להפעלת תחבורה ציבורית בעיר. מדובר, כזכור, במכרז חדש של משרד התחבורה להפעלת קווי האוטובוסים והמיניבוסים, שכיום מופעלים על ידי חברת "אגד תעבורה". לדברי עובדי החברה, אם חברה אחרת תזכה במכרז, תעסוקתם וזכויותיהם בסכנה.
קראו גם:
ב"כוח לעובדים", שמאגד את הנהגים, סבורים כי תנאי המכרז מתמרצים את החברות להעסיק נהגים חדשים, בצורת גמול כספי על קליטת כל נהג חדש, ובכך מסכנים את עבודתם של הנהגים הנתנייתים. כמו כן, לדבריהם, אם אכן יחליף זכיין חדש את "אגד תעבורה", יבוטל הוותק שצברו הנהגים וכל ההטבות שזכו להם במסגרת ההסכם הקיבוצי הקיים.
"אנחנו עומדים בפני החלטה בלתי אפשרית", אומר אחד הנהגים בחברה, "או שנפוטר, או שנחליף חולצת נהג בין החברות אבל נתחיל מאפס. נהג שעובד עשרים שנה שווה בתנאים לנהג חדש. איך יכול להיות שמשרד התחבורה, באמצע משבר כלכלי, מפרסם מכרז כזה?"
"במקום לשמר נהגים במכרז החדש, המכרז מעודד פיטורי נהגים ותיקים", אומר תם פרומוביץ, ראש ענף התחבורה ב"כוח לעובדים". "את המחיר ישלם הציבור, בנהגים זמניים ובלתי מקצועיים. זה קורה עכשיו בנתניה ומכאן לכל הארץ. כ־4,000 נהגים חסרים בענף ונראה ששרת התחבורה נחושה לקבור את הענף סופית".
"או שנפוטר, או שנחליף חולצת נהג בין החברות אבל נתחיל מאפס. נהג שעובד עשרים שנה שווה בתנאים לנהג חדש"
בתחילת השבוע, הנהגים המוחים אף גייסו את סגן וממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה אלי דלל, שהבטיח לסייע להם בשמירה על זכויותיהם ואף פנה בנושא למשרד התחבורה ביום שלישי האחרון. "אני אעשה כל מאמץ כדי להעביר את המסר הזה למשרד התחבורה", אמר דלל. במכתב ששלח למשרד התחבורה ביום שלישי הוא ביקש להוסיף סעיף במכרז המחייב את המפעיל הזוכה לקלוט כל נהג שהועסק אצל המפעיל היוצא, עם הזכויות שנצברו לו אצל המעסיק הקודם.
לעדכונים - חדשות נתניה