חדש בדרום נתניה: תחנת אוטובוס חכמה בה ניתן להטעין את כרטיס הרב-קו. התחנה החכמה הראשונה הוקמה ברחוב גרינבוים פינת בן-צבי בשכונת נאות שקד (אזורים), וזוהי התחנה הרביעית בגודלה בעיר מבחינת כמות הנוסעים.
במסגרת הפעילות העירונית לרווחת תושבי נתניה במתן שירות יעיל, זמין ומעבר ל"עיר חכמה" החלו בעיריית נתניה באמצעות אגף שירות וחדשנות לתושב, בשירות חדש לתושבים הנוסעים בתחבורה ציבורית – תחנת אוטובוס חכמה.
1 צפייה בגלריה
תחנת אוטובוס חכמה
תחנת אוטובוס חכמה
תחנת אוטובוס חכמה
(צילום: עיריית נתניה)
התחנה החכמה מספקת מידע דיגיטלי בזמן אמת לנוסעים. כך למשל: פירוט הקווים העוברים בתחנה וזמני הגעת האוטובוסים אליה. בשונה מהתחנות קיימות, בתחנה החכמה ניתן בכל רגע נתון לראות על- גבי מפת דיגיטלית היכן נמצא הקו המבוקש וכך להתכונן להגעתו מראש.
בנוסף, קיימות בתחנה עמדות USB להטענות טלפונים סלולריים ומחשבים ניידים. מתוך חשיבה על התושב שעלול לשהות בתחנה בהמתנה. החידוש העיקרי והגדול ביותר בתחנות החכמות הוא היכולת להטעין את כרטיס הרב-קו בתחנת האוטובוס עצמה.
בהתאם למתווה של משרד התחבורה, נאסר על הנוסעים לדבר עם הנהג במהלך העלייה לאוטובוס או במהלך הנסיעה, אלא במקרי חירום. על כן, במספר גדול של קווים, לנוסעים לא ניתנת אפשרות להטעין את כרטיס הרב-קו בהגיעם לתחנה או לאוטובוס. הדבר יצר קושי אצל חלק מהנוסעים שנאלצו להטעין את כרטיסי הרב-קו מראש דרך אפליקציות או במקומות אלטרנטיביים אשר הציעו שירותי הטענת כרטיסים.
סגנית ומ"מ ראש העירייה, שירי חגואל-סיידון הממונה על אגף שירות וחדשנות לתושב מסרה: "אני מאוד שמחה על כך שפעלנו להביא את התחנה החכמה לכדי שימוש בהקדם. זוהי התחנה הראשונה בעיר ואחת מהתחנות הראשונות בארץ בהן ניתן גם להטעין את הרב-קו ישירות בתחנה בקלות וביעילות מבלי לטרטר את התושבים שחלקם ודאי גם מבוגרים. אנחנו מבינים שתושבים רבים משתמשים בתחבורה הציבורית באופן קבוע ויומיומי ואני בטוחה שהשירות החדש יקל עליהם מאוד".