עמותת אקואושן (Ecoocean) המפעילה את תוכנית הדגל הכחול בישראל, תעניק השנה, עם פתיחת עונת הרחצה, את תו הדגל הכחול ל-52 חופים, ביניהם, שמונה חופי ים בנתניה.
מטרת תוכנית הדגל הכחול הינה לעורר ולעודד מודעות סביבתית ולקיחת אחריות על שמירת הסביבה החופית והימית בקרב משתמשי החופים, הקהילות המתגוררות בסביבתם, עסקים הפועלים בסיבה זו, רשויות וארגונים וכמובן הציבור הרחב.
1 צפייה בגלריה
חוף הים נתניה
חוף הים נתניה
חוף הים נתניה
(צילום ארכיון: אסף פרידמן)
הענקת הדגל כחול נותנת למעשה חותמת רשמית ומוכרת לכך, ברמה הבינלאומית, כי חופי הים בנתניה הינם ידידותיים לסביבה ולחברה וכי הרשות המקומית האחראית על החוף, רואה בהם כמשאב שצריך לשמר ולטפח לרווחת הציבור. באירופה ובעולם כולו, בזכות תו האיכות חופי ומרינות הדגל בכחול מושכים יותר מבקרים.
מיכל וימר לוריא, מנהלת המחלקה החופית ומפעילת תוכנית הדגל הכחול בעמותת אקואושן: " בכל שנה מאז 2012, בה החלה התוכנית בישראל, אנו זוכים להצלחה עם עליית מספר החופים והמרינות העומדים בקריטריונים וזכאים לקבל את תו הדגל הכחול. השנה אנו עומדים על מספר שיא של 54 חופים ומרינות שיאפשרו לציבור הרחב ליהנות מחוויית ביקור איכותית ובטוחה- וזאת הודות, לדרישות המחמירות והסטנדרטים הגבוהים של הדגל הכחול, ההקפדה על יישום הדרישות והסטנדרטים הגבוהים חשובה בעיקר לאור החששות הצפויות של המבקרים והמתרחצים עם סיום השפעת מגיפת הקורונה בישראל. בהקשר זה אנו פונים לציבור כולו להתגייס לטובת שמירת הים והחוף ולהימנע מהשלכת מסכות וכפפות חד פעמיות וכל מוצר חד פעמי שהופך מרגע שנשאר על החול למפגע אסתטי, בריאותי ובטיחותי- הן כלפי בני האגם וכלפי החיות בים וביבשה".