משרד הבריאות המליץ לאחרונה לעיריית נתניה להחליף את החול במתחם הגנים "מאיר וגוסטה" בנתניה ב-"מצע אחר שאינו מאפשר הטמנת צואה", כך לפי תכתובת פנימית שהגיעה לידי "מיינט נתניה".
1 צפייה בגלריה
גן ילדים, מעון
גן ילדים, מעון
(צילום המחשה: shutterstock)
כזכור, לאחרונה פרסמנו כי הורים במתחם טוענים כי ילדיהם סובלים מפצעים וצלקות לאחר שנחשפו לצואת חתולים, הנמצאת בחול המפוזר במתחם. ההורים פנו פעמים רבות לעירייה בנושא, אך זו לדבריהם סירבה להחליף את החול במצע אחר כמו דשא סינטטי לדוגמא, משום שתורמת המתחם לא מסכימה לכך.
אם אחת במתחם טענה בפני "מיינט נתניה" כי שני ילדיה סבלו מאמפטיגו, כתוצאה מחשיפה לאותה צואת חתולים הנמצאת בחול במתחם. "יש לי תשעה אישורים רפואיים שכל פעם הם מקבלים זיהומים בעור, שנגרמים בדרך כלל מצואת חתולים, אותה צואה שנמצאת בחול במתחם", אומרת האם.
קראו גם:
לאחר שאחת האמהות בגן פנתה באופן אישי לרופא שלה בעקבות הידבקות בנה באימפטיגו, הרופא שיגר בקשה ללשכת הבריאות המחוזית, וביקש לבצע בדיקה אפידמיולוגית בגן בקרב הילדים, ובדיקה למקורות זיהום אפשריים בגן, לרבות מרחבי החול, הצעצועים והימצאות מים עומדים.
כאמור, נציג מלשכת הבריאות נתניה, הגיע למתחם וביצע ביקורת, והמליץ לעירייה כי יש לפעול להחלפת החול בחצר במצע שאינו מאפשר הטמנת צואה. לדברי, חקירה אפידמיולוגית עדיין מתבצעת, והממצאים יועברו גם הם לעירייה. יש להבהיר כי תלונות ההורים הן לגבי החול המפוזר במתחם, ולא לגבי ארגז החול, לגביו אין להורים קובלנות.
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "בשבועות הקרובים ייערך סיור יחד עם התורמת של הגנים ואנשי המקצוע, לבחינת הנושא מחדש. במקביל, מינהל החינוך, רענן את הנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך, לפיהן על הצוות החינוכי לגרף את ארגזי החול בכל בוקר ולוודא שבסוף היום ארגז החול יכוסה ביריעה באופן הרמטי".
כל העדכונים - חדשות נתניה