יוזמה מרגשת: הילה אנגלברג, מחנכת בבית החינוך אמית בר אילן בנתניה, החליטה לרתום לאחרונה את תלמידיה ואת הורי בית הספר, ולממן חגיגות בר מצווה לשלושה נערים החיים בפנימיה באזור. את היוזמה, החליטה הילה להקדיש לזכר בנה דניאל ז"ל, שנפטר בגיל שלוש ממחלת הלוקמיה לפני למעלה מעשור.
1 צפייה בגלריה
חגיגות בר המצווה המשולשת
חגיגות בר המצווה המשולשת
חגיגות בר המצווה המשולשת
(צילום: פנחס ברחי)
בבית הספר מספרים כי הרעיון לחגיגת בר המצווה באמית בר אילן החל לפני שלוש שנים, כאשר רכזת החינוך בבית החינוך דאז, רחלי הומינר, קיבלה פניה מפנימייה בחדרה שביקשה סיוע בחגיגות בר מצווה לנער השוהה בפנימייה. באמצעות גיוס תרומות נרחב, החליטה משפחתו של דניאל ז"ל, שהיה אמור לחגוג באותה השנה בר מצווה, להקדיש לזכרו את האירוע, וגם לזכרה של אודליה ז"ל, אחותה של רחלי הומינר, רכזת החינוך דאז.
קראו גם:
השנה, בעקבות הקורונה התקבלה בקשה בקרב הרב רקנטי, אחד מהמחנכים בשכבת י' בבית החינוך, לערוך חגיגת בר מצווה לשלושה נערים החיים בפנימייה. הילה ומשפחתה נענו לבקשה להרים את האירוע ולארגן מימון. ביחד עם תלמידי והורי בית הספר, יו"ר ועד הורים ורד פטל והנהגת ההורים שלקחו חלק משמעותי בארגון ובסיוע, לצד הרכזת החברתית של אמית בר אילן, איריס בר חי.
בבית החינוך מספרים כי כל התלמידים בשכבה התגייסו למשימה באהבה, תפקדו בתור המלצרים באירוע, רקדו ושימחו את חתני בר המצווה. והיו שותפים פעילים לאורך כל ההכנות והערב עצמו. האירוע עצמו התקיים ברחבת בית החינוך אמית בר אילן בנתניה שהפך בין לילה לאולם אירועים שמח ומושקע.
"אירוע בר המצווה עשה לי טוב מסיבה אחת מאוד פשוטה, שהוא עשה לאנשים אחרים טוב", אומר התלמיד יקיר עמירה שהשתתף בחגיגות, "התמונה הזו של הפרצוף השמח והמאושר והחיוך שלא ירד מהפנים של החתנים במהלך האירוע, שתקועה לי כבר שעות בראש הפיחה בי חיים, כפשוטו".
המורה הילה אנגלברג, אמו של דניאל ז"ל: "בעצם עשר שנים לא עשיתי דבר להנצחת הבן שלי, כי אי אפשר היה. פתאום הצלחנו למצוא את הדרך. הרגשתי שזה מעלה אותנו להיות טובים יותר בחיים והופכים להיות אנשים טובים יותר. ובתור מחנכת, אני מרגישה שזה התפקיד האמיתי של חינוך".
אלי ניסנהולץ, מנהל בית החינוך: "הדבר הכי גדול בעולם הוא לעשות טוב למישהו אחר. התלמידים שלנו קבלו הזדמנות מדהימה לעשות טוב, ללא שום אינטרס או רווח. אין לי ספק שההשתתפות שלהם בפעילות הזו תישאר נטועה בראשם ובליבם לאורך שנים ארוכות".
כל העדכונים - חדשות נתניה