הורים בשלושת בתי הספר העל יסודיים הדתיים בנתניה: בני עקיבא, אולפנית בר אילן ואמי"ת בר אילן, החליטו להשבית את הלימודים ולא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר. באולפנית בר אילן כבר החלו לשבות בשבוע שעבר, ובשני בתי הספר האחרים החלו לשבות אתמול (ראשון).
1 צפייה בגלריה
כיתה ריקה בית ספר
כיתה ריקה בית ספר
כיתה ריקה בית ספר
(המחשה: shutterstock )
קראו גם:
השבתת הלימודים החלה לאחר שעיריית נתניה הודיעו להורים כי אלה יצטרכו לשלם על הסעות הלוך לבית הספר מאה שקלים בחודש, כאשר להסעות חזור כלל לא ניתן פתרון.
ההחלטה עוררה סערה בקרב הורים שילדיהם לומדים בבתי ספר על אזוריים מרוחקים מבתיהם, וכן בקרב הורים בחינוך הדתי, שרובם מתגוררים במרחק רב מבתי הספר, בשל מיעוט בתי ספר דתיים על יסודיים בעיר.
"אנחנו רוצים שיבואו אלינו עם איזשהו פתרון לבעיית ההסעות", אומרת ורד פטל, יו"ר ועד ההורים של בית הספר אמית בר אילן ומסבירה: "כיוון שההורים בשלושת בתי הספר הדתיים סירבו להתחייב לתשלום, בוטלו ההסעות באופן גורף. בשלושת בתי הספר האלה מרבית התלמידים תלויים לחלוטים בהסעות".
במכתב ששלח מנכ"ל העירייה, יורם כהן, לוועד ההורים העירוני לפני מספר שבועות, ציין כהן כי מי שאינו מעוניין לשלם על ההסעות, יכול להירשם בבית ספר קרוב לביתו. אך בניגוד להורים בחינוך החילוני שרשמו את ילדיהם לכיתות מצוינות על אזוריות, למרות שקיימת עבורם אפשרות לרשום את ילדיהם לבתי ספר קרובים יותר, להורים בחינוך הדתי - לא הייתה ברירה.
"אין לנו בית ספר דתי ברוב חלקי העיר, בתי הספר הדתיים ממוקמים בשכונות מרוחקות", ממשיכה פטל. "האלטרנטיבה שמנכ"ל העירייה הציב לנו במכתב שלו, לעבור לבית ספר ליד הבית אם אנחנו לא רוצים להשתמש בהסעות, היא לא רלוונטית לתלמידי החמ"ד העל יסודי. אין לנו כזו אלטרנטיבה.
זו כפייה שאין לנו אפשרות להילחם בה. אם יקימו בתי ספר דתיים בשכונות נוספות, אז הבעיה שלנו תיפתר. אם לא מתכוונים לעשות את זה בקרוב, אז שיתנו לנו מענה אמיתי להסעות. גם התחבורה ציבורית לשכונות אלה לא זמינה, בשביל להגיע לבית הספר לשעת התפילה הילדים צריכים לצאת מהבית לפני שש וחצי בבוקר, ולהתנייד בשני אוטובוסים".
פטל מציינת שבימי הקורונה ניתנה מטעם העירייה הצעת פשרה שלפיה ישלמו ההורים רק 50 שקלים, מכיוון שהתלמידים אינם לומדים שבוע מלא, אך ההורים דורשים פתרון קבע, גם עבור הימים שאחרי מגפת הקורונה.
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "צר לנו על ההחלטה להשבית תלמידים מלימודיהם, בעיקר בתקופה קשה זו של לימודים וסגרים לחילופין.
"לגופו של עניין – מינהל החינוך העירוני קידם מהלך יוצא דופן לרווחת התלמידים ופתח לבחירה מבוקרת את מוסדות החינוך בעיר לטובת תלמידי נתניה, מתוך כוונה לאפשר להם מיצוי הפוטנציאל האישי, תוך הצעת מגוון רחב של מגמות ייחודיות כמו כיתת מופת, כיתת סייבר, מגמת רפואה, אומנויות ועוד.
"על פי מדיניות ראש העיר, העירייה מממנת מזה מספר שנים, הסעות לחינוך הרגיל למרות שמשרד החינוך אינו מכיר בכך ומסרב להשתתף במימון. המימון העירוני גדל מידי שנה ועומד כיום על 11 מיליון שקלים. מאחר ומקורות ההכנסה של העירייה מצטמצמים בעיקר בגין משבר הקורונה, העירייה ביקשה השתתפות סמלית של ההורים בסך 100 שקלים לתלמיד. להורים המתקשים בתשלום, ינתן מימון עירוני על בסיס מבחן הכנסה. בתוך כך - הובטחה הנחה מראש לגבי אחים, אשר ישלמו מחצית מן הסכום.
"יודגש כי הסעות אלה אינן נהוגות בערים אחרות כולל האיתנות שבהן. כמו כן, העיר אינה מחוייבת כלל במימון הסעות וגם מי שמוסע בשל מרחק, זכאי עפ"י חוזר מנכ"ל רק להשתתפות בגובה של 50 אחוזים מעלות תחבורה ציבורית. הורה אשר אינו מעוניין לשאת במימון סמלי זה, יכול להירשם בבית הספר השכונתי הקרוב למקום מגורי התלמיד. עם זאת בוחן מינהל החינוך מתן כרטיסיות חודשי- חופשי לתלמידים הגרים במרחק העולה על 3 קמ ונדרשים להשתמש בשני אוטובוסים".
לעדכונים - חדשות נתניה