סיפורי הנופלים במלחמה ממשיכים להיחשף: רס"ן ד"ר יאיר זלוף (32), מתמחה ברפואת ילדים במחלקת ילדים ב' במרכז שניידר, נהרג אתמול (שלישי) בלחימה בדרום.
3 צפייה בגלריה
ד"ר יאיר זלוף ז"ל
ד"ר יאיר זלוף ז"ל
ד"ר יאיר זלוף ז"ל
(צילום: דוברות מרכז שניידר)
זלוף (32), תושב תל מונד, שירת כרופא עתודאי קרבי, ובמסגרת שירותו הצבאי קיבל פרס הצטיינות על תפקידו כקצין רפואה בחטיבת הנח"ל. אתמול (שלישי) הוא נהרג במהלך הלחימה בדרום בזמן ששימש כמ"פ בפלוגה הכירורגית 5377 של חטיבת 401 של חיל השריון.
יאיר היה דור שלישי לרופאים - אביו, סרן (במיל') דב זלוף, הינו רופא משפחה ששירת במילואים בחטיבה 401 גם כן. סבו, סרן (במיל') דוד זלוף ז"ל, היה רופא מוטס שזכה בעיטורים שונים על פעילותו.

3 צפייה בגלריה
ד"ר יאיר זלוף ז"ל
ד"ר יאיר זלוף ז"ל
ד"ר יאיר זלוף ז"ל
(צילום: מהפייסבוק)

"יאיר היה אדם יוצא דופן, רופא מצטיין וחוקר פורץ דרך. בעל, בן משפחה וחבר למופת", אמר פרופ' שוירמן, מנהל מחלקת ילדים ב' בבית החולים שניידר בפתח תקוה. "יאיר החל את ההתמחות במרכז שניידר לפני כשנה, ומיד בלט כרופא עם ידע עצום, גישה קלינית ייחודית יחד עם רצון וצמא ללמוד ולחקור. יאיר הגיע להישגים מדהימים בתקופה קצרה מאוד. יאיר היה חוקר ברמה בינלאומית, ופרסם למעלה מעשרה מאמרים בספרות הרפואית הנחשבת ביותר, דבר יוצא דופן בעבור רופא בתחילת דרכו.
"יאיר נשאר מיוזמתו לסייע לכל תורן חדש, והיווה משענת לכל הצוות. נזכור לנצח את החיוך הרחב, טוב הלב, נועם ההליכות, המקצועיות הבלתי מתפשרת, האהבה לזולת והחשיבה היצירתית ופורצת הדרך. ננסה ללכת לאורו ולהגשים את חלומותיו וצוואתו".

קראו גם:

ספיר פנחס, חברו של יאיר, מספר: "יאיר הוא מאותם אנשים שכולם מכירים וכולם אוהבים. למדנו יחד באוניברסיטה העברית בירושלים, וכשאתה לומד עם 150 איש תמיד נוצרות קבוצות, אבל יאיר היה שייך לכולם, וכולם אהבו אותו. הנתינה אצלו היתה ללא גבולות. הוא היה מגיע בחופשות סמסטר ועוזר לחברים שלו לקראת מבחנים במועדי ב'. הוא היה אדם שנעים להיות לצדו, לא כועס ומתרעם ולא משנה באיזה לחץ הוא היה, תמיד היה שליו.

3 צפייה בגלריה
ד"ר יאיר זלוף עם ספיר פנחס
ד"ר יאיר זלוף עם ספיר פנחס
ד"ר יאיר זלוף עם ספיר פנחס
(צילום: פרטי)

"לפני שבוע דיברנו והוא סיפר לי שהוא נהנה מאוד בשניידר. המוות שלו זה משהו שקשה לעכל. זה מהדברים שגורמים לך לבכות. לא נתפס שאני מדבר עליו בלשון עבר. לא הגיע לו לסיים כך את חייו".
במרכז הרפואי שניידר הוסיפו: "משפחת שניידר מרכינה ראשה ומשתתפת בצערה העמוק של משפחתו וחבריו של יאיר. יהי זכרו ברוך".