כמו אלפי מסעדות אחרות ברחבי הארץ, גם המסעדה האיטלקית "פראטלי" באזור התעשייה פולג בעיר נקלעה לתקופה קשה במיוחד בחודשים האחרונים. הגבלות וסגר ממושך אילצו את המסעדה לעבור למתכונת משלוחים, שלא הייתה קיימת לפני הסגר הראשון, ולשלוח את רוב העובדים לחל"ת. כעת, רגע לפני הסגר השני, במסעדה החליטו להפוך את מערך העובדים שהיו אמורים לצאת לחל"ת - ברמנים, מלצרים, מארחות ואחמ"שים - למערך שליחים, ובכך להמשיך ולספק להם עבודה.
2 צפייה בגלריה
צוות הפרטלי
צוות הפרטלי
צוות הפרטלי
(צילום: מתן אליחי)
קראו עוד:
"במהלך העבודה בחודש האחרון, הבנתי שאנחנו הולכים שוב לסגר", מספר שרון ישי, אחד הבעלים במסעדה, "ואז עלה לי הרעיון של לשמור על פעילות של הצוות של 'הפלור': ברמנים, מארחות, אחמ"שיות ומלצרים, ולהשתמש בהם במערך השליחויות, במקום להוציא אותם לחל"ת כמו בסגר הקודם. מה שעשינו עד עכשיו היה להשתמש בפרילנסרים ובשליחים שלנו. אז העליתי את הרעיון בפני כל הצוות, כולם עפו על זה, כי לאנשים נמאס להיות בבית. זה לא רק הכסף, גם זה, ברור. אבל גם נמאס מעוד פעם סגר, עוד פעם בלי עבודה, אז המטרה היא פשוט לספק להם עבודה. אז חלק מהם, שיש להם כלי רכב, יבצעו שליחויות, והחלק השני, בלי כלי רכב, יעזרו בדלפק המשלוחים".
2 צפייה בגלריה
צוות הפרטלי
צוות הפרטלי
צוות הפרטלי
(צילום: מתן אליחי)
יש מספיק עבודה לכולם?
"כמות העבודה גדלה מיום ליום. אני מאמין ורוצה להאמין שתהיה עבודה לכולם. הכפלתי את תקציב הפרסום כדי להביא יותר עבודה. חשוב לציין שעד לפני חצי שנה, תחילת הסגר הראשון, היינו מסעדה שבכלל לא ביצעה משלוחים, אז היינו צריכים לשנות המון דברים במערך ובהתנהלות כדי להתאים את עצמנו למציאות החדשה. גם מאוד חשוב לי לספק את העבודה הזאת לחבר'ה - לשמור על הצוות, על האחדות. מאוד קשה לגייס אנשים כאלה ולהגיע לרמה של אחדות בצוות. השם 'פראטלי' באיטלקית הוא אחים, ולא סתם. יש במסעדה שלנו יש שני אחים - אחד הוא שף המסעדה, והשני מנהל את הפלור. שניהם בעלים במסעדה לצדי, והם גם האחיינים של אשתי. זה עסק מאוד משפחתי, כמו באיטליה.
"אנחנו לא רוצים לשלוח עוד פעם את העובדים הביתה, ולדעתי - אין סיכוי שהסגר הזה יקח פחות מחודשיים וחצי עד שיתנו לנו להושיב שוב אנשים במסעדה. גם כשירצו לפתוח, יבוא החורף, יהיו שפעות, וישימו אותנו אחרונים בתור בחזרה לפעילות. לא מסתכלים על מסעדות כמשהו חיוני, וזה חבל מאוד".
כל העדכונים - חדשות נתניה