הוועדה המחוזית מרכז לתכנון ובניה, אישרה להפקדה תכנית מתאר להתחדשות עירונית בשכונת קריית נורדאו בנתניה. התוכנית כוללת תוספת של 4,900 יחידות דיור, כ-124 דונם עבור מבני ציבור, כ–30,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ–10,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה וכ–107 דונם של שטחים פתוחים.
1 צפייה בגלריה
(קריית נורדאו | צילום: נמרוד גליקמן)
קראו גם >>
התוכנית מציעה תוספת של כ-4,900 יחידות דיור בבינוי המשלב בנייה נמוכה (מרקמית) של 4-9 קומות ועד בינוי גבוה יותר של 18-36 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 980 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. עיקר הבנייה הגבוהה בתוכנית מתוכננת לאורך הרחובות המרכזיים יצחק לבון, זלמן שניאור, בן גוריון, בר יהודה ורוטנברג.
בחלק ממבני המגורים תוקם חזית מסחרית וישולבו שטחים לצרכי ציבור לטובת חינוך, דת, קהילה, תרבות, בריאות ורווחה ליצירת עירוניות טובה ומתפקדת.
בנוסף, התוכנית כוללת כ-30,000 מ''ר עבור שטחי מסחר, כ-10,000 מ''ר עבור שטחי תעסוקה וכ-124 דונם עבור מבני ציבור. כמו כן, התוכנית שמה דגש על המרחבים הציבורים ומציעה בסהכ כ-107 דונם של שטחים פתוחים בהם רשת ירוקה להולכי רגל ושבילי אופניים.
התוכנית כוללת כלים מגוונים לטובת התחדשות עירונית בשכונה, בהם הריסה ובניה מחדש, עיבוי ותוספת זכויות בניה וכן חיזוק מבנים. בהתאם להוראות המעבר שנקבעו בתמ"א 38- התוכנית כוללת הוראות מפורטות להתחדשות, כך שבמתחמים אלה ימשיכו לחול אותם עקרונות גם לאחר סיום תמ"א 38. לכל מתחם נקבעו עקרונות תכנון לשיקום והתחדשות בהתאם למאפייני השכונה ובהתאם למדיניות העירייה ולישימות הכלכלית. התכנית הוגשה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית וקודמה בשיתוף לשכת התכנון המחוזית ועיריית נתניה.
יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, ציין כי "תוכנית המתאר מהווה מסגרת להתחדשות של 16 מתחמים בתכניות מפורטות, תוך שילוב צורות שונות של התחדשות עירונית. התוכנית שבה הושקעו 2.3 מיליון שקלים בשיתוף עם עיריית נתניה, תאפשר את בנייתן של אלפי יחידות דיור חדשות בנתניה, תוך מתן דגש על המרחבים הציבוריים, צירי התנועה ושטחים פתוחים".
ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ברכה על אישור התכנית: "זוהי בשורה לתושבי השכונה הוותיקה. בשנים האחרונות קידמה העיריה את התוכנית בשיתוף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בראשותו של חיים אביטן ואנו שמחים על שהועדה המחוזית אימצה את החלטת הוועדה המקומית להפקיד את התוכנית, שתאפשר לתושבי השכונה לחדש את הבניינים שנבנו בשנות ה-50, לשדרג את איכות החיים בשכונה ואת התשתיות הישנות.
"יש לציין כי במקביל לאישור תוכנית המתאר החלה העיריה לקדם תוכניות מפורטות בשכונה והתוכנית הראשונה צפויה לקבל היתרי בניה בחודשים הקרובים."
שכונת קריית נורדאו הוקמה בשנות ה-50 והיא אחת מהשכונות הוותיקות והגדולות בנתניה. השכונה ממוקמת בדרום העיר ומוקפת בשכונות חדשות: מצפון שכונת אגמים ופארק שלולית החורף, מדרום שכונות עיר ימים ופולג, ממזרח כביש 2 ואזור תעשיה ספיר וממערב שכונת האירוסים.
לכל העדכונים - חדשות נתניה