בנתניה לא עוברים על האלימות נגד נשים בשתיקה: אתמול (שני) נערך ברחוב סוקולוב בצפון העיר, מפגן מחאה על אלימות נגד נשים. המפגינים הניפו שלטים, הדליקו פנסים וצעדו לרחוב עמק חפר, בחזית הבית שבו התגוררה ונרצחה עליזה שפק ז"ל.
1 צפייה בגלריה
בתמונה: דלל וטגה במפגן המחאה
בתמונה: דלל וטגה במפגן המחאה
בתמונה: דלל וטגה במפגן המחאה
(צילום: פרטי)
מפגן המחאה נערך ביוזמת נורית קרטן, פעילה חברתית-קהילתית וחברה במועדון סורופטימיסט נתניה, בהשתתפות כ-100 איש - נשים, גברים, נערות ונערים, ביניהם אלי דלל, סגן ומ"מ ראש העירייה, ואמיה טגה, חבר מועצת העיר והממונה על השכונות.
המפגינים הניפו שלטים, הדליקו פנסים וצעדו לרחוב עמק חפר, בחזית הבית שבו התגוררה ונרצחה עליזה שפק, על ידי פרודה לפני שנה וחצי. בתה של עליזה, אורטל, הדליקה נר נשמה לזכרה ולזכר כלל קרבנות האלימות נגד נשים.
בדברים שנשא, אמר דלל: "הרוצחים השפלים איבדו צלם אנוש, לכן חובה להגביר חקיקה, אכיפה של חוקים וענישה הולמת, וכן לעודד נשים לפנות לעזרה או לפנות עבורן - ובכך למנוע את הקרבן הבא. נוסף על כך, יש לשים דגש על חינוך לסובלנות ולכבוד הדדי מגיל צעיר, ולצאת במסע הסברה נרחב".
טגה הוסיף: "לכולנו קרובות משפחה, חברות ומכרות - ואסור לנו להשאיר את המאבק בתופעה האיומה לנשים בלבד".
במפגן המחאה השתתפו בין היתר יו"ר סורופטימיסט נתניה, קלריטה לוי רבינוביץ; אורנה רג'יניאנו ועו"ד אילנה גורן, יועצת ראש העירייה למעמד האישה – נציגות מועצת נשים נתניה; נציגות סניף ויצו נתניה; נציגות מעגל נשים נתניה והסביבה; נציגות התארגנות 'לא שותקות על רצח נשים!'; פעילות מרכז וצפון העיר עירית גולני, חמי תמיר ואופירה חסיד, וחניכי השומר הצעיר.