גיא גולן, הבעלים של מסעדת "סקוצמן" הידועה בכיכר העצמאות, טוען כי אמש (שלישי) קיבל דוח על סך 5,000 שקלים בבית העסק שלו, למרות שלא הפר את הנחיות משרד הבריאות, ופעל בהתאם לנהלים.
1 צפייה בגלריה
השוטר והמסעדה בעת קבלת הדוח
השוטר והמסעדה בעת קבלת הדוח
השוטר והמסעדה בעת קבלת הדוח
(צילום: גיא גולן)
"קיבלתי אישור השבוע מגורם בכיר בעיריית נתניה שאיפשר לי להציב שלושה - ארבעה שולחנות לאנשים שיחכו לטייק אווי מחוץ למסעדה", מספר גולן, "ואז אתמול בערב בסביבות 21:30, הגיעו שני חבר'ה מהשיטור העירוני.
"השוטר הגיע באגרסיביות עם מצלמה, ואמר לי להביא לו את תעודת הזהות שלי. הבאתי לו. אמר לי שאני מקבל דוח על 5,000 שקל כי יושבים אצלי אנשים. אמרתי לו שאנשים מחכים לטייק אווי, מותר להם. אמר לי שאסור שישבו אצלי אנשים, נקודה.
קראו גם:
"השוטר הגיע לאנשים, הקים אותם מהשולחן, ואמר להם לעזוב את המקום או שהוא ייתן להם גם דוח. אמרתי לשוטר שיעשה לי טובה, שבאמת לא ידעתי שאני עושה משהו שגוי. שאנחנו במצוקה מאוד קשה בגלל הקורונה, שמסעדות פשטו פה את הרגל בכיכר. קנס כזה הורס אותנו. אמרתי לו שיעשה לי טובה, שאני מבטיח לו, שאני אקפל את כל הכיסאות ואשים אותם בצד, למרות שקיבלתי אישור.
"התחננתי אליו, אנחנו בתקופה של קורונה במצב מאוד קשה. אנחנו שלוש משפחות מתפרנסות כאן במסעדה. הוא אמר לי שהוא לא מוותר לי. אני מסעדן 35 שנה, בחיים לא הייתה לי תקופה כזאת. הוא היה יכול להסתפק אפילו בהתראה. אבל לא, החליט לתת לי דוח".
איך אתם מתמודדים עם הקנס?
"אני בטוח לא מתכוון לשלם על זה, ואני הולך לערער על זה. מבחינתי אני אלך איתם לבית משפט".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עם קבלת דיווח על סועדים במסעדה, צוות של השיטור העירוני הגיע למקום ומשהבחין במספר שולחנות עם סועדים, קנס את בעל המקום בקנס ע"ס 5,000 ש"ח. משטרת ישראל קוראת לציבור להישמע להוראות משרד הבריאות על מנת למנוע את התפשטות הנגיף".
תגובה מעיריית נתניה תובא כשתתקבל.