מועצת העיר צפויה להצביע בישיבה שתתקיים מחר (רביעי) על הצעה לסדר של חבר הקואליציה ומחזיק תיק הספורט ארז אבא (נתניה חופשית), שמטרתה להקים מינהלת שתעסוק בפיתוח ושיקום אזור התעשייה הצפוני בעיר, או כפי שרוב תושבי נתניה מכירים אותו - "אזור התעשייה הישן".
2 צפייה בגלריה
אזור התעשייה הישן בנתניה
אזור התעשייה הישן בנתניה
אזור התעשייה הישן בנתניה
(צילום: פרטי)
"זהו עשור של התחדשות עירונית פני העיר משתנים רבות. חלקם ע"י שישקום מבנים קיימים, וחלקם ע"י הקמתם מחדש בהתאם לגידול במספר התושבים", כתב אבא בהצעה לסדר, "יחד עם הברכה של התחדשות עירונית של אזורי מגורים, אזור התעשייה נותר מוזנח, ישן ונטוש. אזור התעשייה הותיק של נתניה נמצא במיקום ונגישות הטובים בישראל.
מרחק של כ-1 ק"מ מכביש 2, 4 ק"מ מכביש 4 וכ-11 ק"מ מכביש 6. למרות מיקומו האסטרטגי, הזמן עמד שם מלכת. כאשר אני מבקר במרכזי תעשייה בערים אחרות, אני נחשף למרכזי תעשייה מפותחים ושוקקים ואילו אצלנו מדובר באסופה של מבנים מתפוררים, דרכי גישה משובשות ונראות עלובה וישנה".
קראו גם:
אבא ממשיך ומציין בהמשך ההצעה כי עסקים רבים נטשו את אזור התעשייה לטובת מרכזי תעשייה בערים אחרות, וכי מי שנותר מאחור סובל מתשתיות לקויות. אבא מציע להקים מינהלת - גוף תחת העירייה, שיעסוק בשיקום ופיתוח אזור התעשייה. "הצעה זאת מובאת לפניכם תוך הדגשה של חשיבות הקמת המנהלת", נכתב בהמשך הצעתו של אבא, "שתפקידיה העיקריים יהיו שיפור, הקמה ושיקום תשתיות וכן במידת הצורך אף בנייה מחדש, תוך מתן מענה רציף לבעלי העסקים שנותרו".
2 צפייה בגלריה
חבר המועצה ארז אבא
חבר המועצה ארז אבא
חבר המועצה ארז אבא
(צילום: פרטי)
סוחרים באזור התעשייה הישן מאשרים את טענותיו של אבא, וטוענים בעצמם כי האזור מוזנח כבר שנים רבות ללא טיפול מצד העירייה. "הבעיה באזור התעשייה הישן, שכשמו כן הוא. אנחנו נורא רוצים לקרוא לעצמנו אזור התעשייה הצפוני, אבל לצערי אנחנו אזור התעשייה הישן", אומר אחד הסוחרים, "רוב העסקים פה זה ה-'עסקים המלוכלכים'.
הנגריות, המסגרים, המוסכים. זה מקום שיש פה יותר עבודת כפיים, מאשר אזור התעשייה הדרומי למשל. ויש פה המון בעיות. יש פה בעיות של ניקוז באזור. אנחנו משלמים ים של כסף, ואנחנו לא מקבלים תמורת זה שום דבר. אפילו פחים אין לנו, אין לנו תאורה כאן. אין לנו איפה להעמיד את הרכבים כי חלק מהדרכים לא סלולות בכלל. יש סיבה שלא נפתחים פה עסקים".
לכל העדכונים - חדשות נתניה