המרש"ל (מרכז רב שירותים לעיוורים ולקויי ראייה) בנתניה החל להפעיל לאחרונה חוג גלישה לעיוורים ולקויי ראייה בחוף סירונית. המרכז המשתייך למינהל הרווחה והשירותים החברתיים שנפתח בסוף השנה שעברה ביוזמת ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר והוא מדווח בינתיים על הצלחה גדולה בחוג, שעד כה משתתפים בו תשעה עיוורים ולקויי ראיה.
2 צפייה בגלריה
אוהד טורוק בשיעור גלישה
אוהד טורוק בשיעור גלישה
אוהד טורוק בשיעור גלישה
(צילום: תומר ריימונד)
"הגולשים מגיעים לחוף סירונית פעם בשבוע במשך שעתיים", מספרת אודיה גרינשטיין, מנהלת המרש"ל, "ספורט זה מרכיב מאוד משמעותי בתהליכי שיקום של אנשים עם מוגבלות, והרעיון היה בעצם להקים איזשהו ספורט אתגרי. בשלב הזה אנחנו חושפים אותם לכל מיני סוגים של ספורט מים. בסופו של דבר הם אמורים להתביית על ספורט מסוים - לדוגמא, סאפים או גלישת גלים, ואז אנחנו ממשיכים איתם את הספורט שהם בוחרים בו.
קראו גם:
"אמנם זה מיועד לצעירים, אבל הגולש הכי מבוגר שלנו הוא בן 70. המטרה היא לקחת את העניין של הגלישה במים, של הלא ידוע, של הפחד, למקום של התמודדות".
אילו תגובות אתם מקבלים?
"הגולשים אמרו שהם לא האמינו שהם מסוגלים לעשות כזה דבר".
2 צפייה בגלריה
שמעון ביטון
שמעון ביטון
שמעון ביטון
(צילום: תומר ריימונד)
"בצעירותי הייתי גולש, לכן העולם הזה לא זר לי, אני יודע איך לתפוס גלשן, אז היה לי נורא טבעי", אומר אוהד טורוק, אחד המשתתפים בחוג, "היה מאוד כיף, אור המדריך, ותומר המדריכה אנרגטיים בטירוף, כולם עוזרים לכולם". אוהד אף מלמד את הבן הגדול לגלוש.
"החוג הוא יוזמה מבורכת, אני אוהב את הים, החוג הוא כיף לא נורמלי", מוסיף שמעון ביטון, משתתף בחוג שהחל לאבד את ראייתו לפני 24 שנים, "לא האמנתי שעיוורים יכולים לגלוש על גלשן".
כל העדכונים - חדשות נתניה