תושבים המתגוררים בסמוך למרכז המסחרי "פיאנו" בשכונת עיר ימים, טוענים כי בחודש וחצי האחרונים, בכל יום שבת, מתרחשת התקהלות של כמה עשרות מתפללים מחוץ למרכז המסחרי, שאינם שומרים על ההנחיות.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ההתקהלות
תיעוד ההתקהלות
תיעוד ההתקהלות
(צילום: mynet)
בנוסף נטען, כי לאחר תפילת הבוקר, המתפללים עורכים סעודה במקום, בניגוד להנחיות. בתמונות שצילמה אחת מתושבות האזור, ניתן אכן לראות כי אכן חלק מהמתפללים אינם שומרים על מרחק אחד מהשני או עוטה מסכות, וכי מספר המתפללים עולה על ההתקהלות המותרת על פי ההנחיות.
קראו גם:
"גם בעלי מתפלל, אנחנו משפחה מסורתית, זה לא קשור להיותם דתיים או מתפללים", אומרת תושבת האזור, "בכל שבת קבוע, יש קבוצה של מתפללים צרפתיים, שלא דוברי עברית אז אי אפשר לקיים איתם שיח. אין לי בעיה עם תפילות, אבל אחרי התפילה הם מגדילים לעשות, ועושים קידוש עם סעודה. הם לא מתפללים עם מסכות, ולא שומרים על מרחק. זה כבר מעל חודש שלם. אין להם בית כנסת, אז הם עושים את זה בחוץ. מה שמצחיק, זה שכל שבת אני מגישה תלונה גם במשטרה, וגם בעירייה, אחרי חמש דקות אני מקבלת הודעה שהתלונה טופלה והיא נסגרת".
2 צפייה בגלריה
תיעוד ההתקהלות
תיעוד ההתקהלות
תיעוד ההתקהלות
(צילום: mynet)
פוסט שהעלתה תושבת השכונה בנושא לפורום השכונתי בעיר ימים, הצית ויכוח בין התושבים בנוגע ללגיטימיות ההתקהלות. "למה את חושבת שזה בסדר לצלם אנשים בלי אישורם, ועוד בשבת כשהם דתיים?", כתבה תושבת אחת. "זה לא נעשה בצניעות ובהתחשבות, אלא בדאגה ואכפתיות רק לצרכים שלהם", כתב תושב אחר והוסיף, "שישמרו על ההנחיות".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מתחילת השנה התקבלו שתי פניות בעניין, הראשונה בתאריך 23.01 הגיעו שוטרים למקום והסתבר כי לא הופרו התקנות (פחות מ 10 אנשים) וגם בקריאה האחרונה המוזכרת בפנייה, שוטרים הגיעו למקום ולא נמצאו כלל אנשים".
תגובתה של עיריית נתניה תתפרסם לכשתתקבל.
לעדכונים - חדשות נתניה