יצאו לפעילות גופנית - ונקנסו: ריקה ואיציק אידלמן, תושבי נתניה טוענים כי קיבלו שני דוחות במהלך הסגר השלישי למרות שעסקו בפעילות ספורטיבית המותרת על פי הנחיות משרד הבריאות. במשטרה דוחים את טענותיהם.
2 צפייה בגלריה
בני הזוג אידלמן
בני הזוג אידלמן
בני הזוג אידלמן
(צילום: חגית סיני)
"במקרה הראשון, הלכנו לחוף הים פולג, שזה בטווח האלף מטר מהבית שלנו", מספר איציק אידלמן, "היה גשם וסופה באותו היום. כשהגענו לחוף, נעצרנו לצלם את הים, ומסתבר שמאחורינו הייתה ניידת משטרה שתצפתה עלינו. כשפסק הגשם הם הגיעו אלינו, אמרו לנו שאנחנו עומדים ולא עושים הליכה. אמרנו להם שאנחנו עושים הליכה, פשוט עצרנו לרגע, מלבד העובדה שאני באלף מטר מהבית. אמרו לנו שבגלל שאנחנו בג'ינס, לא יכול להיות שאנחנו עושים הליכה, ומבחינתם זו הפרת סגר, ושיגיע אלינו דוח. יש לציין שהיינו לבד ביד, ולא היה אף אחד על החוף".
2 צפייה בגלריה
חוף פולג
חוף פולג
חוף פולג
(צילום: אסף פרידמן)
"הדוח השני היה כשירדנו לחוף עם גלשני סאפ. בגלל שאנחנו גרים בטווח של אלף מטר מהחוף, ירדנו עם הרכב שזה לכאורה אסור. מותר לגלוש ולהיכנס לים עם הגלשן, אבל אסור להגיע עם הרכב. אבל צריך להבין שזה גלשן סאפ, הוא כבד, קשה לסחוב אותו ברגל. אז שוטר עצר אותנו עם הרכב בכניסה, ואמר לנו שאסור לנו לרדת עם הרכב ונתן לו דוח. שתבין את האבסורד, להיכנס לים עם הגלשן מותר, אבל להביא אותו לים ברכב - אסור".
"אנחנו שנינו מעל גיל חמישים", אומרת ריקה אידלמן, "לסחוב גלשן כזה כבד במרחק הליכה מהבית, זה קשה מאוד. אם זה היה קורקינט קטן, לא הייתה לי שום בעיה. אבל זה גלשן כבד, אני יכולה לגלוש, אבל אני לא יכולה לסחוב אותו. אני לא מבינה, היינו באותו הרכב רק שנינו, קפסולה אחת, אנחנו גרים ביחד. בגלל שהגענו עם הרכב בטווח האלף מטר אנחנו מקבלים דוח?".
בני הזוג אידלמן מוסיפים ואומרים כי יש בלבול גם בעת קבלת הדוח. "באתר של המשטרה כתוב שיש לך 30 יום מקבלת הדוח להגיש ערעור או להישפט, מצד שני כשפניתי למשטרה במוקד 110 כדי לקבל את המספרים של הדוחות, אמרו לי שיש לי מספר חודשים להישפט ולערער", אומר איציק, "אז במקום אחד אומרים ככה, ובמקום השני אומרים אחרת. אתה יכול לפספס את היכולת לערער כי המידע שמוסרים לך הוא מבלבל".
מהמשטרה נמסר: "הדוחות נרשמו כחוק ובהתאם לתקנות משרד הבריאות. במידה ומי ממקבלי הדוח סבור כי נפלה טעות במתן הדוח, עומדת לזכותו האפשרות להגיש ערעור".