"חיים בחיסכון ובחשש"

משפחת בלופשטיין, נתניה

4 צפייה בגלריה
משפחת בלופשטיין
משפחת בלופשטיין
משפחת בלופשטיין
(צילום: פרטי)
קראו עוד:
בני המשפחה: מוטי, 47, איש מחשבים בחברת תוכנה. חיה, 45, קוסמטיקאית עצמאית, בעלת מרכז קוסמטיקה ויופי "חיוש קוסמטיקס" בנתניה. נועה, 19.5, חיילת. טל, 17, תלמידת כיתה י"ב. שירה, 9, תלמידת כיתה ד'. יהב, 8, תלמיד כיתה ג'.
הסגר השני: "לא פשוט בכלל. שוב יש נתק מהמשפחה המורחבת, ובמקביל יש צורך לשמור על שגרת לימודים לילדים עם לימוד מרחוק, שלא באמת מלמד משהו. צריך להתמודד עם השעמום של הילדים, הניסיון לפתוח כמה שפחות את המקרר ובעיקר עם התסכול מהלא נודע".
המצב הכלכלי: חיה: "חיים בחיסכון מרבי ובחשש, בייחוד כאשר אני עצמאית ששוב נאלצה לסגור את העסק בשל הנחיות משרד הבריאות, וכעת מוטי האחראי הבלעדי על ההכנסה בבית. אבל על אף שנכנסת רק משכורת אחת התשלומים ממשיכים, והעתיד מאוד לא ברור. אנחנו מקווים מאוד שיבינו שאנשים מפחדים הרבה יותר מקריסה כלכלית מאשר מהקורונה".
מהו חג סוכות עבורכם? "סוכות הוא חג המשפחתיות, חג של אירוח משפחה וחברים, חג של טיולים, שככל הנראה השנה ייראה קצת אחרת".
תהיה סוכה? "גם השנה נבנה סוכה, אבל קשה לומר שתהיה בה חגיגה גדולה. אין מה לעשות, בשבילנו סוכה ללא אושפיזין היא סוכה עצובה. מעניין אם אושפיזין ב'זום' נחשב".
מסר לאומה: "למרות הקורונה, חשוב לזכור שהחיים יפים! שתהיה לכולנו שנה טובה ומבורכת, שנה של התחלות חדשות והרבה אהבת חינם. למרות המצב המבאס והלא ברור, אנחנו עדיין מאמינים שימים טובים יגיעו במהרה. שמרו על עצמכם, כי אין חשוב יותר מהבריאות שלנו".

"צריך לשמור על הערבות ההדדית"

משפחת פרטוק, נתניה

4 צפייה בגלריה
משפחת פרטוק
משפחת פרטוק
משפחת פרטוק
(צילום: פרטי)
בני המשפחה: אורן, 45, מנהל את מתחם העיצוב MODY בנתניה; אירית איבגי, 45, עובדת חברת "משב הנדסה"; נויה, 11.5, תלמידת כיתה ו'.
הסגר השני: אורן: "הסגר השני בדיוק כמו הסגר הראשון בשבילנו. הוא פשוט טעות של מקבלי ההחלטות. העניין מאוד לא פשוט, במיוחד לבת שלנו. ילדים אמורים לשמוח, לשחק, ליהנות, להיפגש וליצור אינטראקציות עם ילדים אחרים.
"יותר מזה, לצערי אחת המורות של נויה אומתה כחולה, והילדים, כולל נויה, היו בבידוד, כך שנויה הייתה גם בבידוד מאיתנו. אז כמובן שהיה צריך בבידוד שלה, וגם אחריו, כל הזמן לדאוג שהיא תהיה שמחה ומאושרת, כי הניתוק והבדידות מאוד קשים. גם זה שיש לה חוסר פעילות מול חברות מאוד קשה, ולכן המשימה כהורה היא לא פשוטה; אבל אנחנו אופטימיים".
המצב הכלכלי: "אין ספק שהמצב הכלכלי הוא לא כתמול שלשום, וזה מורגש מאוד בעסקים. מצד אחד, אנשים פוחדים מהמחר ומהלא נודע, ומצד שני, ראינו לפני הסגר שהקניונים היו מפוצצים וכך גם בתי המלון. יש איזו אי בהירות כללית שאתה מצד אחד רואה ושומע את המצוקה ומצד שני אנשים מבזבזים כאילו אין מחר. לשמחתי, תחום הבנייה וחברת MODY שבה אני עובד הם ענפים חיוניים, כך שאני ואשתי בהחלט מרגישים שדווקא בתקופה הזו אנשים מגיעים לשפץ את הממלכה הפרטית שלהם, וזה משמח ונותן תקווה".
מהו חג סוכות עבורכם? "אנחנו תמיד חוגגים עם המשפחה המורחבת. לצערי, אבא שלי נפטר לפני שנתיים, ודווקא בתקופה הזו חשוב לנו לשמור על הביחד ולחזק את אמא; אך למרות זאת אנחנו נאלצים לשמור עליה ולהיות מרוחקים".
תהיה סוכה? "אנחנו נקפיד על הנהלים והריחוק החברתי ונחגוג רק המשפחה הגרעינית. נשתדל מאוד לבנות סוכה במרפסת הבית".
מסר לאומה: "לשמור על ערבות הדדית. לא שמאל, לא ימין. אנחנו כולנו כאן יחד - יהודים, ערבים, דתיים, חילונים, אשכנזים, מזרחים. אז או שנשמור אחד על השני, או שלצערי נהיה בכאוס שייקח לנו שנים לצאת ממנו. הקורונה תיעלם תוך חצי שנה, שנה. אבל השנאה שיש כיום לא תיעלם, אלא אם נחליט כולנו יחד להפיץ אהבת חינם. חג שמח לכל עם ישראל".

"לא יודעים אם תהיה סוכה, אבל תהיה ארוחה מעולה"

משפחת טננבאום, נתניה

4 צפייה בגלריה
משפחת טננבאום
משפחת טננבאום
משפחת טננבאום
(צילום: דיור מוגן לב גנים)
בני המשפחה: חואן קרלוס, 83, פנסיונר והבעלים לשעבר של "פיצה דון פדרו" המיתולוגית בנתניה. גניה, 81, פנסיונרית, ניהלה את הפיצריה המשפחתית לצד בעלה עד שיצאו לפנסיה. מתגוררים בדיור המוגן "לב גנים" בנתניה. יש להם שלושה ילדים, שישה נכדים וארבעה נינים.
הסגר השני: קרלוס: "למרות הסגר, אנחנו מאוד מבסוטים. יש לנו המון חברים כאן, יש המון פעילויות. כולם מאוד נחמדים, גם הדיירים וגם אנשי הצוות. אשתי גניה, למשל, הולכת לשיעורי קרמיקה כאן ומאוד נהנית. יש כאן המון חוגים, התעמלות. אנחנו מאוד מבסוטים מהאזור. כמובן, בסגר זה לא קל להתמודד עם הבידוד, אבל אנחנו נמצאים בסביבה טובה. קשה קצת לא לראות את המשפחה, אבל אנחנו מתקשרים בשיחות וידאו, רואים את הנכדים, את הילדים ואת הנינים, וזה עושה לנו טוב".
המצב הכלכלי: "אנחנו בפנסיה, אז הסגר פחות משפיע עלינו, כי אנחנו כבר עבדנו המון שנים ועשינו את שלנו. גם הילדים שלנו מסתדרים עם המצב הכלכלי. הבן הבכור שלי מנהל כיום את הפיצריה שהשארתי מאחוריי כשיצאתי לפנסיה, ולשמחתי יש עדיין הרבה עבודה בתחום. גם הילדים האחרים שלנו מסתדרים יפה מאוד".
מהו חג סוכות עבורכם? "אנחנו תמיד חוגגים עם כל הילדים בקיבוץ יפעת, שם מתגוררת הבת שלנו. זה חג של משפחה, עם הנכדים, של הרבה חום ומשפחתיות. לצערי, בגלל המצב אנחנו לא יכולים לחגוג עם הילדים. גם את ראש השנה לא חגגנו איתם בגלל הסגר".
תהיה סוכה? "נחגוג כאן, ב'לב גנים'. לשמחתי, אני בטוח שהחג יהיה נהדר, כמו ראש השנה. אני לא יודע אם יבנו כאן סוכה, אבל בטח תהיה כאן ארוחה מעולה, ואני בטוח שנהיה מרוצים".
מסר לאומה: "אנחנו מצטערים, קורונה יקרה, אבל אנחנו ממשיכים לחיות את החיים שלנו וליהנות מהם. ואנחנו מאחלים גם לכל עם ישראל ליהנות עד כמה שאפשר".

"נחגוג עם האורחים ב'זום'"

משפחת זלמנוביץ, נתניה

4 צפייה בגלריה
משפחת זלמנוביץ'
משפחת זלמנוביץ'
משפחת זלמנוביץ'
(צילום: פרטי)
בני המשפחה: כוכבית, 39, עורכת דין עצמאית בתחום המקרקעין, משפחה ונזיקין; חיים, 43, בעלים של מינימרקט; יהונתן, 12, תלמיד כיתה ז'; איתי, 10, תלמיד כיתה ה' וטליה, 5, לומדת בגן חובה.
הסגר השני: כוכבית: "במהלך הגל הראשון מצאתי את עצמי בחל"ת (באותה תקופה הייתי שכירה), עם שלושה ילדים בבית ובעל חיוני מאוד. כבעלים של מינימרקט, ראינו אותו שעות בודדות ביממה.
"למרות ההלם, הגל הראשון הביא עמו שפע של זמן איכות עם הילדים, פנאי לדברים שנזנחו במירוץ החיים. זו הייתה אחת התקופות המדהימות שלנו כמשפחה. בעקבות השהות בבית והמחשבות הרבות לאחר תום הסגר הראשון יצאתי לעצמאות, לדרך חדשה. פתחתי משרד, הרגשתי שיצאתי מסגר פיזי ונפשי ויצאתי למסע של הגשמה עצמית, ואז גל שני. אנחנו אנשים אופטימיים, עם זאת לא פשוט לעבוד מהבית עם שלושה ילדים, להיות אחת מול שלושה (שוב, בעל חיוני), להיות אמא, אשת קריירה, מורה, טבחית, טכנאית מחשבים, צוות הווי ובידור והרשימה עוד ארוכה. עבור הילדים, לעבור סגר נוסף זה לא פשוט כלל. הם רוצים את החיים שלהם בחזרה, את החברים, החוגים, החופש. בתקופה זו אנחנו משתדלים לשמור על שגרה בריאה, למידה, זמן משפחה, מתמודדים עם משברים בסיר הלחץ הזה ובסוף כל יום כולנו יוצאים לרכיבה על אופניים, שמעניקה לנו אוויר לנשימה ולנפש".
המצב הכלכלי: "לשמחתנו חיים נותר עובד חיוני, כך שלפחות מהבחינה הכלכלית העסק שלו פחות נפגע. אני, מצד שני, כדי לתפעל את המשרד משכימה קום בבוקר ועובדת לפני שכל הכוורת מתעוררת. במהלך היום אין סיכוי לעבודה, אז רק בערב אני חוזרת לשבת על המחשב אל תוך הלילה".
מהו חג סוכות עבורכם? "מדי שנה בחג הסוכות אנחנו בונים סוכה במרפסת, מארחים את המשפחות והחברים".
תהיה סוכה? "גם השנה נבנה סוכה ונזמן אורחים (גם אם רק ב'זום'). הרי אומרים שמחשבה יוצרת מציאות".
מסר לאומה: "למרות הקשיים חשוב לשמור על אופטימיות, לנסות ליהנות מרגעים קטנים, ליהנות מהקפה של הבוקר עד תום, מהנוכחות בחיי ילדינו, מהבית שלנו, שאנחנו עובדים קשה להקים ולטפח. ליהנות, לחייך, לנסות לשמור על שפיות ושגרה טובה".
כל העדכונים - חדשות נתניה