סוחרים ברחוב ויצמן מתלוננים על מה שלטענתם מהווה מחדל בטיחות - רוכבי אופניים חשמליים שנוסעים על המדרכה, בניגוד לחוק, במקום לנסוע על הכביש.
1 צפייה בגלריה
צריך אכיפה של השיטור העירוני
צריך אכיפה של השיטור העירוני
צריך אכיפה של השיטור העירוני
(צילום המחשה: דוברות עירייה))
קראו גם >>
"זו סכנת חיים", אומר אחד הסוחרים ברחוב, "זו תופעה שחוזרת על עצמה, יום אחרי יום. אנשים טסים פה עם האופניים ב-40 קמ"ש על המדרכה, או עם קורקינטים חשמליים. והכי גרוע - אין פה פקחים שאוכפים את זה. זו סכנה רצינית, אם חס וחלילה הם פוגעים במישהו, זה יכול להיגמר במוות".
פנית למוקד העירוני?
"המוקד פותח קריאה, עד שהם מגיעים, אם הם מגיעים, הרוכב כבר נוסע והם סוגרים את הפניה. הפיקוח צריך להיות בזמן אמת, לא בדיעבד אחרי שאני מתקשר אליהם. זו בדיחה. מה הרוכב ישב ויחכה לפקח עד שהוא יגיע? גם כשהם אומרים שהגיע פקח לאזור בעקבות התלונה שלי, אני בספק. אני לא רואה פקחים מגיעים אחרי שאני מתלונן למוקד".
"זו תופעה מוכרת", מחזק סוחר נוסף ברחוב, "האופניים ממשיכים לנסוע על המדרכה, ואין פיקוח".
נזכיר כי על פי החוק, חל איסור על לרכב על אופניים רגילים או אופניים חשמליים על המדרכה, והחוק אף מאפשר הטלת קנס על רכיבה שלא כדין. נזכיר כי רק לפני מספר שבועות, נפטר תושב נתניה לאחר שנפגע מרוכב אופניים בגינה הציבורית הסמוכה למרכז "פיאנו" בדרום העיר.
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "מינהל האכיפה מבצע סיורים יזומים וסיורים עפ"ע קריאות מהמוקד העירוני ברחבי העיר. כמו כן, ניתנים קנסות לרוכבים שלא עפ"י החוק. האכיפה תתוגבר באזור המדובר".