תקציב עיריית נתניה לשנת 2021, שעלה לסדר יום ועדת הכספים, זכה להתנגדותם של שלושת חברי סיעת "כולנו למען נתניה" - אהרון אורגד, ענת לביא אזולאי ועופר אורנשטיין, שהצביעו נגדו, למרות היותם חברי קואליציה.
1 צפייה בגלריה
אהרון אורגד
אהרון אורגד
אהרון אורגד
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם:
לטענתם, הסיבה להצבעה היא קיצוצים "דרקונים" של עשרות אחוזים, בסעיפים הנוגעים למתנ"סים, חינוך, מרכזים קהילתיים וענף התרבות בעיר, לעומת התקציב של שנת 2020. יש לציין כי אורנשטיין אחראי על המרכזים הקהילתיים, ואורגד מחזיק בתיק התרבות והוא יו"ר ועדת החינוך. גם אדיר בנימיני, החבר הרביעי בסיעה שאינו חבר בוועדת הכספים, הביע התנגד לתקציב.
חברי הסיעה דורשים תיקונים בתקציב עד להצבעה עליו במועצת העיר הקרובה בסוף החודש, או שלדבריהם, הם יצביעו נגדו, למרות השתייכותם לקואליציה. הדבר, על פי גורמים פוליטיים, עלול להביא למשבר קואליציוני, שבסופו קיימת אפשרות שהסיעה תמצא עצמה באופוזיציה. זאת למרות שאורנשטיין, במסגרת הסכם רוטציה, אמור לקבל את תפקיד סגן ראש העירייה והממונה על החינוך, החל מחודש יוני הקרוב.
"חברי הסיעה הצביעו בוועדת הכספים נגד התקציב לשנת 2021 לאור העובדה שההסתייגויות שלנו בנושאי תקציבי המתנ"סים, החינוך, התרבות ותנועות הנוער לא התקבלו", אומרים בסיעה, "התקציב המוצע מציג פגיעה משמעותית בתחומים אלו שתוביל לפגיעה צפויה בתושבים במיוחד בשכונות החלשות. אנו סבורים שניתן לבצע תיקונים בתקציב בעת הזאת על חשבון תחומים אחרים. אנו מקווים שעד לאישור הסופי של התקציב במועצת העיר יימצאו הפתרונות הנכונים לבעיות בתקציב שיאפשרו לארבעת חברי סיעתנו לתמוך בו".
"מבחינתנו הקואליציה היא מכשיר לקידום המטרות החשובות בגינן באנו לפוליטיקה ובראשן חינוך, קהילה ותרבות מגוונת לכלל התושבים", הוסיף אורגד, חבר הסיעה, "אנו גם מאמינים למרים פיירברג-איכר כשהיא אומרת שאם היה ביכולתה היא הייתה נותנת עוד תקציב, אבל עם כל ההבנה לשנת הקורונה, ביקשתי בוועדת הכספים שתבוצע עבודת חריש בנושא הכספי. הטענה שהתקציב קשיח אולי נכונה ברמת משכורות אבל בכל הקשור ליועצים, ספקים וקבלנים יש הרבה מה לעשות ויש דרכים לחסוך מיליוני שקלים למערכת העירונית".
"יש בסביבה כל מיני לחשנים שגוררים את העניין לפוליטי", ממשיך אורגד, "אבל אותנו זה לא מעניין. אני אישית ויתרתי על תפקיד סגן בשכר ברוטציה לטובת שירי חגואל. וגם עבור אורנשטיין העקרונות חשובים מהכיסא. בקואליציה חברי הסיעה שלנו תורמים בחוכמה וביעילות ונדמה לי שיש הערכה למה שאנו עושים. אין פה שום עניין אישי, היחסים עם ראש העירייה טובים וכל הנושא הוא מהותי טהור. לדעתי עם עוד מאמץ וחשיבה יצירתית יימצאו פתרונות".
ואם לא?
"איומים זה לא אנחנו. ב'כולנו למען נתניה' חברים אנשים רציניים ולא מזגזגים".
מהעירייה נמסר: "בדיוני ועדת הכספים הוצגו בפני חברי הוועדה האתגרים העומדים בפנינו בעקבות מגפת הקורונה. למשבר שנוצר השלכות על תקציב המדינה ועל תקציב העירייה בפרט. נכון להיום קיימת רמת אי ודאות גבוהה באשר ליכולתה של הממשלה לעמוד בהתחייבויותיה לעירייה, המשפיעה באופן ישיר על תקציב העירייה. לפיכך, הצעת התקציב תוכננה בקפידה תוך שמירה על איזון תקציבי, איתנות כלכלית ושמרנות זאת על מנת לא להיקלע לגרעון תקציבי בלתי מבוקר, בשל כך בוצע צמצום תקציבי רוחבי לכולם.
"הובהר לחברי המועצה כי במידה והמצב הכספי ישתפר במהלך השנה נוכל להגדיל את התקציב מבלי לפרוץ את המסגרת ונערוך מקצה שיפורים ותוספות במסגרת עדכוני תקציב, למען מתן שירות מיטבי לתושבי העיר. למותר לציין כי העירייה מצרה על הקיצוץ הנדרש ביניהם גם ביוזמות שראש העירייה יזמה, אך המציאות, עליה אין לנו שליטה, מחייבת אותנו לנהוג במשנה זהירות".
כל העדכונים - חדשות נתניה