ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר בטור מיוחד בעקבות המהומות ברחבי הארץ והקרע בין התושבים הערבים והיהודים.
1 צפייה בגלריה
מרים פיירברג-איכר. "
מרים פיירברג-איכר. "
פיירברג-איכר. "יש לערוך ביקור בכל בתי החולים בארץ"
(רן אליהו)
"כדי להיווכח עד כמה העם היהודי והעם המוסלמי הם בעצם בני משפחה מדרגה ראשונה שאסור היה להם להגיע למציאות הבלתי נסבלת איתה אנו מתמודדים בימים אלו, יש לערוך ביקור בכל בתי החולים בארץ.
"אז ניתן לראות איך מחד כל המטופלים ללא הבדל דת, גזע ודעה שוכבים זה לצד זה באותו חדר ומסייעים האחד לשני ומאידך להביט על צוותי הרפואה: האחים, האחיות, הרופאים והסייעות מכל המגזרים, כאשר כל מה שמאחד אותם זה הרצון לטפל בחולים.
קראו גם>>
"שם, אולי יותר מכל מקום אחר, יכול המביט מהצד לראות שאנו קשורים ושזורים זה בזה וחייבים לחיות יחד בשלום, כאשר השאיפה המשותפת היא שנוכל לגדל את ילדינו בתנאים טובים יותר מאשר אנו גדלנו,.
"לצערי, הפורעים מקרב המגזר הערבי כמו גם הפורעים מקרב המגזר היהודי פוגעים ומשבשים את חיי התושבים משני הצדדים. אביו של הילד הקטן מיפו, שנכווה כתוצאה מבקבוק תבערה שהושלך לדירה הצהיר ש'ערבי לא היה עושה זאת', כאילו אין רציחות יומיומית של אזרחים חפים מפשע במגזר הערבי.
"בלילה האחרון הבנו שמדובר בעבריין ערבי ויש לומר לו שהמציאות הקשה היא שדווקא ערבי טעה בכתובת והשליך את בקבוק התבערה לעבר הילד המסכן. בהזדמנות זו אני רוצה לאחל לילד החלמה מהירה כמו לשאר הפצועים משני הצדדים.
"אני מבקשת לשלוח תנחומים למשפחתו של יגאל יהושוע, שנרצח רק בגלל היותו יהודי המתגורר בלוד, ולהתפלל שהוא יהיה הנפגע האחרון על רקע האלימות בין יהודים וערבים בארץ. אני קוראת למנהיגים ובעיקר לעמיתיי ראשי הערים והמועצות, להשמיע את קולם, להימנע מלחפש אשמים ולהניף את דגל הדו קיום, השלום והאחווה.
לעדכונים: חדשות נתניה