אחד המקומות בנתניה שבימים של שגרה יש בו דו קיום אמיתי הוא השוק. במקום עובדים יהודים וערבים וחלק מבעלי הבסטות הם ערבים. אלא שהמהומות והמצב המתוח ערעור את הדו קיום במקום.
1 צפייה בגלריה
פיני בוקרה
פיני בוקרה
פיני בוקרה
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם:
"כל הזמן היו לנו יחסים של דו קיום מצוין עם הערבים שבאים לעבוד ולקנות בשוק", אומר פיני בוקרה, יו"ר ועד השוק העירוני בנתניה. "מרגע שהתחילו לזרוק עלינו טילים, הם פשוט הפסיקו לבוא לשוק. אני 40 שנה עובד בשוק, בחיים שלי לא רבנו עם ערבי. עבדנו ביחד, כמו כל אחד אחר. בשבועיים האחרונים, הם פשוט לא באים.
"אני לא יודע אם הם מפחדים או לא, כי לא יצא לי לדבר איתם. אבל גם כשהיה צוק איתן, וגם כשהיו דברים אחרים, הם היו באים ועובדים ולא היו עושים להם שום דבר".
בוקרה ממשיך ומספר על המצב: "זו פעם ראשונה שקורה דבר כזה. כל היחסים בין היהודים לערבים טובים אצלנו בשוק. הם באים לעבוד, וגם אנחנו. בחיים לא היה לנו סכסוכים איתם, לא היו התנכלויות. מלבד העובדים, גם היו משפחות שלמות שהגיעו לשוק בחגים לעשות קניות, אבל זה לא קורה מאז שהתחיל הסכסוך".
אתה חושב שאחרי שהמצב יירגע השוק יחזור לקדמותו?
"אני לא יודע אם כשזה ייגמר זה יהיה אותו הדבר. גם אם הם יחזרו לעבודה, השאלה מי יקבל אותם. אני לא יודע אם הם יחזרו לקנות אצלנו. בטוח שמה שהיה לא יחזור להיות אותו הדבר.
"זה לא שאנחנו שונאים אותם חלילה, פשוט הסיטואציה שנוצרה, היא אחת שאתה לא יכול להתעלם ממנה. בן אדם שישבת איתו, אכלת איתו, פתאום בא ושורף לך בית כנסת. זה לא מתעכל אצלנו".
כל העדכונים - חדשות נתניה