סטודנטים יהודים בפקולטה למשפטים במכללת נתניה, טוענים כי מתחילת המבצע הצבאי "שומר החומות", הם קיבלו בקבוצות הוואטסאפ הכיתתיות הודעות מסיתות ומאיימות מצד סטודנטים ערבים, חבריהם לספסל הלימודים.
1 צפייה בגלריה
מכללת נתניה
מכללת נתניה
מכללת נתניה
(צילום: אסף פרידמן)
הסטודנטים היהודים פנו למכללת נתניה בבקשה לפעול בנושא, וכן פתחו עצומה עליה חתמו כמאה סטודנטים, בה הם מאיימים לא לחזור ללמוד במכללה אם הנושא לא יטופל ב-"חומרה רבה".
"זה התחיל מהמטח הראשון שהיה בשבוע שעבר לעבר המרכז והשרון", מספרת סטודנטית בשנה ב' בפקולטה למשפטים, "רובנו רצנו למקלטים, אז התחלנו לחזק אחד את השני בקבוצת ווטסאפ. ואז הסטודנטים הערבים התחילו להציף את הקבוצה, התחיל שיח לא נעים בלשון המעטה, הם פשוט שמחו על המצב. אחת הסטודנטיות הערבית כתבה שהיא הולכת לשחוט את אחת הסטודנטיות היהודיות.
"פניתי למכללה עם צילומי מסך, קיבלתי תשובות מאוד יבשות, שאם אני רוצה אני יכולה לפנות עם זה לועדת משמעת. לא באמת הולכים לעשות עם זה משהו מצד המכללה. העליתי פוסט לפייסבוק בנושא, והגיעו אליי אנשים מכל הפקולטה, שגם אצלם, ואפילו במכינה שיש במכללה, קורים דברים כאלה. ואז גיליתי שזו פשוט תופעה שמתרחשת בכל המכללה. אנשים שקוראים לרצוח יהודים, פנינו גם לאגודת הסטודנטים, וקיבלנו תגובה שצריכה להיות שיחה עם נשיא המכללה שגם אליו פניתי. אנחנו מחכים כרגע לראות מה האגודה יכולה לעשות. אנחנו פתחנו עצומה שאם לא יטפלו בזה אנחנו לא מתכוונים לחזור לספסל הלימודים".
קראו גם:
"אנחנו מאוד מפחדים לחזור איתם ללימודים", מוסיפה, "כל כך נפגענו כי זה אנשים שהיינו איתם שנתיים ואפילו שלוש, אלה היו חברים שלנו לספסל הלימודים. היה דו קיום, ומאוד נפגענו ברמה האישית. ואנחנו מאוד מפחדים לחזור לספסל הלימודים איתם. אני באופן אישי מאוד מאוכזבת מהמכללה, כי כל הגורמים במכללה יודעים על השיח הזה, ואף אחד לא הוציא הודעה רשמית שהוא מטפל בזה. אנחנו לגמרי חוששים לחזור לספסל הלימודים בגלל השיח האלים הזה. אנחנו מתכוונים לפעול בכל המישורים האפשריים".
מהמכללה האקדמית נתניה נמסר בתגובה: "המכללה האקדמית נתניה מגנה כל שיח אלים שהוא ותטפל בנושא בכל דרך משמעתית הניתנת בידה. הנהלת המכללה זימנה כבר ביום חמישי האחרון את יו"ר אגודת הסטודנטים וביקשה את אגודת הסטודנטים לסייע למניעת דו שיח בווטסאפ וברשתות שאינו מכובד ואינו מקובל במכללה האקדמית נתניה.
"בשבוע החולף אנו עדים לצערנו בכל רחבי הארץ לתגובות משתלחות לשני הצדדים וזה מצער מאוד. מאידך אנו רואים יוזמות מעודדות כדוגמת היוזמה של ביה״ס לתקשורת במכללה בו סגל המרצים והסטודנטים קוראים ברשתות החברתיות לשיח מכבד ולדו קיום. אנו קוראים לסטודנטים שלנו לפעול לאיחוי הקרע שנוצר ולמימוש דו קיום כפי שמתקיים במכללה האקדמית נתניה ב- 26 השנים האחרונות".
לכל העדכונים - חדשות נתניה